درپرداخت مطالبات فرهنگیان نسبت به استان های دیگرعقب نیستیم

درپرداخت مطالبات فرهنگیان نسبت به استان های دیگرعقب نیستیم

آوای فرهنگی – مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در پرداخت بسیاری ازمطالبات و معوقات فرهنگیان نسبت به استان های دیگر جلوتر با بروز هستیم.درحال پیگیری هستیم تا بخشی از مطالبات ۹۶ قبل از سال پرداخت شود…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص عدم حضور نمایندگان مجلس در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان گفت: علت عدم حضور نمایندگان استان به دلیل برنامه های بودجه بندی سال آتی در مجلس بوده است و از آنجایی که حضورشان در آن بحث الزامی بوده امکان خروج از مجلس را نداشته اند لذا عدم حضور آنها در سفر وزیر هیچ دلیل دیگری نداشته است.

وی مهمترین مشکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را کمبود نیروی انسانی اعلام کرد و گفت: این استان با توجه به گستردگی و پراکندگی با کمبود ۱۲ هزار معلم روبرو است.

نخعی افزود: در کشور به ازای هر ۱۲ دانش آموز یک معلم و در سیستان و بلوچستان به ازای هر ۱۷ دانش آموز یک معلم وجود دارد به طوری که اگر ۱۲ هزار معلم جدید به این مجموعه افزوده شود این استان به میانگین کشوری می رسد.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان مقرر شد یک سهیه مستقل از کشور برای جذب نیرو به این استان از سازمان امور اداری و استخدامی پیگیری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزایش ۲ برابری سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان را یکی دیگر از پیشنهادات برای رفع کمبود معلم در کنار استفاده از توان معلمان حق التدریس، خرید خدمت و سرباز معلم ذکر کرد.

نخعی افزود: سه هزار و ۱۵۰ نفر نیروی خرید خدمت آموزشی در حال همکاری با آموزش و پرورش این استان هستند که بیشترین سهمیه کشوری را ازلحاظ جذب نیروی خدمات آموزشی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص مطالبات حقوق خرید خدمت ها و سرباز معلم ها گفت: درهیچ کدام از پرداخت ها عقب نیستیم و حتی در پرداخت بسیاری ازمطالبات و معوقات فرهنگیان نسبت به استان های دیگر جلوتر با بروز هستیم.درحال پیگیری هستیم تا بخشی از مطالبات ۹۶ قبل از سال پرداخت شود.

وی درمورد برنامه توزیع شیر در مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام شده و تنها منتظر ابلاغ اعتبار هستیم.

نخعی در ارتباط با بیمارستان فرهنگیان استان گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی فرهنگیان این استان هم اینک با پیشرفت فیزیکی۷۰ درصدی در دست ساخت است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این بیمارستان در ۲ طبقه و با زیربنای ۱۱ هزار و ۱۲۰ متر مربع تا هفته دولت سال آینده با اعتبار کلی ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری برسد.

وی درپاسخ به این سوال خبرنگار آوای فرهنگی که بسیاری ازکارکنان ادارات و ارگانهای دیگر تاکنون از مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان زمین دریافت کرده اند ، ضمن اظهار تاسف از اینکه این امر تاکنون برای فرهنگیان محقق نشده است ، گفت: فرهنگیان هم اکنون میتوانند در قالب تعاونی های مسکن فرهنگیان به صورت گروهی ورود پیدا کنند و متقاضی ثبت نام و دریافت وام مسکن شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در خصوص خبر توزیع نشدن پیک نوروزی دانش آموزان گفت: ما هم از طرح حذف پیک دانش آموزان استقبال میکنیم اما این طرح امسال اجرایی نیست چرا که کارشناسان و مجموعه آموزشی ما چندماه هست که برنامه ریزی کردند و پیک ها از مرحله چاپ گذشته و بنابراین برای نوروز امسال دانش آموزانمان پیک نوروزی خواهند داشت.

آوای فرهنگی ضمن تشکر از استقبال فرهنگیان سیستان و بلوچستان درخصوص ارسال سوال به این رسانه اعلام می دارد با توجه به وقت کم ، حضور و استقبال رسانه های استانی از این نشست ، ان شاءالله هماهنگی هایی با حوزه مدیرکل آموزش و پرورش انجام شد تا در وقتی دیگر به طرح سوالات شما عزیزان به صورت اختصاصی از جناب مدیرکل بپردازیم.

درپرداخت مطالبات فرهنگیان نسبت به استان های دیگرعقب نیستیم

درپرداخت مطالبات فرهنگیان نسبت به استان های دیگرعقب نیستیم

درپرداخت مطالبات فرهنگیان نسبت به استان های دیگرعقب نیستیم

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاه کاربران (۲ دیدگاه)

  1. سلام
    خبر مربوط به عدم عقب افتادن مطالبات فرهنگیان از دیگر استانها جای شادمانی دارد.در مورد پرداخت حق دهگردشی یا مبلغی که به هرعنوانی معادل دو میلیون تومان برای راهبران هر استان پرداخت شده است و در استان سیستان و بلوچستان چنین چیزی پرداخت نشده است ،آیا نظر همین است که در پرداخت مطالبات جلوتر هستیم یا چنین مطالبه ای برای راهبران آموزشی و تربیتی استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد؟

دیدگاهتان را بنویسید