وعده سخنگوی دولت به فرهنگیان درآخرین ساعات سال۹۶

وعده سخنگوی دولت به فرهنگیان درآخرین ساعات سال۹۶

آوای فرهنگی – محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در توییتی از پرداخت مطالبات معلمان حق‌التدریسی و خرید خدمت تا ساعات آینده خبر داد…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در توییتی نوشت:بابت پرداخت مطالبات معلمان حق التدریس و خرید خدمت، علاوه بر سقف قانونی، ۱۱۰ درصد تخصیص داده شده به آموزش وپرورش می بایست پرداخت می شد، لذا نیازمند انجام تمهیدات قانونی و نیز تامین منابع لازم بود. خوشبختانه این امر محقق شد و از سوی خزانه به بانک واریز و تا ساعات آتی به حساب فرهنگیان عزیز واریز می شود.

این درحالی است که چندروز قبل منصور مجاوری مشاوروزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر از عدم پرداخت پول مهدکودک فرزندان فرهنگیان، لباس خدمتگزاران، فوق العاده نوبت دوم مدیران مدارس، بخشی از بیمه تکمیلی کارکنان، بخشی ازخرید خدمات و برون‌سپاری هنرستانها، هزینه‌های جاری اداری ادارات کل و ۹ ماه حق التدریس شاغلان خبر داده بود و هم اکنون که لحظات پایان سال ۹۶ را سپری میکنیم هیچ یک از این مطالبات یاد شده ، پرداخت نشده است.

اما شنیده می شود علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پیامی به مدیران کل استان ها اعلام کردند:باتوجه به هماهنگی های انجام شده ، باقی مانده تخصیص وزارت آموزش و پرورش امروز به استان ها ابلاغ می شود .ضروری است به منظور پرداخت تخصیص ابلاغی به فرهنگیان محترم اداره کل آموزش و پرورش استان ها ضمن هماهنگی با مراجع ذی ربط ترتیبی اتخاذ نمایند تا شعب بانک های مربوطه تا پایان امشب فعال بوده و نسبت به پرداخت مبالغ تخصیص داده شده اقدام نمایند.

وی تاکید کردند:مسئولیت هماهنگی و فعال نگاه داشتن بانک های ذی ربط به عهده مدیر کل استان ها می باشد.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاه کاربران (۳ دیدگاه)

  1. ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش:ما قصد داشتیم که به غیر از حقوق، سایر موارد را مانند حق التدریس، اضافه کار و هزینه‌های اداری که ذیل سایر هزینه‌ها در بودجه تعریف می‌شود، به طور ماهانه دریافت کنیم که نمایندگان مجلس به دلایلی که خودشان مطلع‌اند، این قانون را تصویب نکردند. اما ما در سال۹۷ این خواست را پیگیری می‌کنیم و تا جایی که امکان داشته باشد نمی‌گذاریم تاخیری که در پرداخت های سال ۹۶ وجود داشت، در سال ۹۷ تکرار شود.ما در جلساتی که در سازمان برنامه بودجه داشتیم تلاش کردیم که تخصیص اعتبارات تا قبل از پایان سال ۹۶ انجام شود. از تاخیر در این بابت شرمنده فرهنگیان عزیز هستیم اما شکل منابع کشور به طوری است که آموزش و پرورش بیشتر تاثیرگیر است تا تاثیرگذار. فرهنگیان عزیز از این بابت نگرانی نداشته باشند چون همکاران آنها در ستاد وزارت آموزش و پرورش سعی می‌کنند عمده این مطالبات به‌زودی پرداخت شود.

    1. 📌خبر ویژه..

      🔸معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تخصیص اعتبار برای پرداخت معوقات فرهنگیان خبر داد.

      🔻علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی درباره وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان عنوان کرد: بعد از رایزنی با خزانه امروز عصر تخصیص ۱۰۹.۱ درصد خزانه به آموزش و پرورش انجام شد و دولت همراهی بسیار خوبی با ما داشت.

      🔻وی ادامه داد: با توجه به این تخصیص، ۶۳۰ میلیارد تومان به حساب آموزش و پرورش واریز شد که فعلا این مبلغ امشب برای سه قلم از معوقات به حساب استانی بانک‌ها وارد می‌شود.

      🔻معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: این موارد شامل پرداخت حقوق سرباز معلمان به طور کامل تا اسفندماه، ۹ ماه اضافه کاری اداری و ۹ ماه حق التدریس است.

      🔻الهیار ترکمن تصریح کرد: برای پرداخت معوقات خرید خدمات آموزشی و حق الزحمه امتحانات کار‌های اداری انجام شده است و از ساعت ۲۴ روز دوم فروردین ۹۷ به حساب بانکی پرداخت می‌شود و بانک‌ها باید این مبلغ را به حساب مشمولان واریز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید