شرایط جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان شاغل

آوای فرهنگی – قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان شاغل با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شد.قراردادی که درآن قرار است فرهنگیان پس از انتخاب یکی از دو روش بیمه‌ای بیمه‌گری و صندوقی خدمات بیمه ای دریافت کنند…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان شاغل با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شد.قراردادی که درآن قرار است فرهنگیان پس از انتخاب یکی از دو روش بیمه‌ای بیمه‌گری و صندوقی خدمات تکمیلی بیمه ای درمان دریافت کنند.

جزئیات این بخشنامه‌ که به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌‌ها ابلاغ شده، به شرح زیر است:‌ تفاهم‌نامه بیمه تکمیلی بین وزارت آموزش‌وپرورش و شرکت آتیه‌سازان حافظ در دو طرح “الف” و “ب” از اول دی ماه ۹۷ اجرا می‌شود.

طرح “الف”؛ بیمه تکمیلی به روش بیمه‌گری برابر تعهدات به شرح زیر

مزایای این طرح (روش بیمه‌گری) عبارتند از: بازپرداخت هزینه‌کرد بیمه‌شدگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن.پرداخت فرانشیز خدمات در طرح “الف” به میزان ۲۰ درصد توسط بیمه شده. ارائه خدمات حداکثری به همراه تضمین در پرداخت اسناد هزینه‌شده به صورت آنلاین توسط شرکت طرف قرارداد.

طرح “ب”؛ بیمه تکمیلی به روش صندوق درمان با جدول تعهدات مشابه سال گذشته

ضرورت دارد هریک از ادارات کل آموزش‌وپرورش با رعایت دقیق شیوه‌نامه پیوست و موارد ذیل تلاش خود را درخصوص اجرای هرچه بهتر این امر، اطلاع‌رسانی لازم و کسب رضایت بیمه‌شدگان معمول دارند.

مهلت انتخاب بیمه تکمیلی تا ۲۰ دی

فرهنگیان متقاضی بیمه درمان جهت انتخاب یکی از دو طرح فوق‌الذکر باید تا تاریخ ۲۰ دی ۹۷ با مراجعه به ادارات تعاون محل خدمت نسبت به انتخاب یک طرح اقدام کنند.

ضروری است فرهنگیان متقاضی جهت بیمه خود، همسر و تمام فرزندان تحت تکفل از تاریخ اول دی ۹۷ الزاما یکی از دو طرح مذکور در بند (۱) را انتخاب کنند.

همکاران متقاضی جدید می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲۰ دی ۹۷ با مراجعه به کارشناسان تعاون و امور رفاهی ادارات آموز‌ش‌وپرورش محل خدمت با تکمیل فرهم پیوست نسبت به انتخاب یکی از دو طرح “الف” یا “ب” جهت بهر‌ه‌مندی از پوشش بیمه تکمیلی اقدام کنند.

فرهنگیانی که از اول دی متقاضی بیمه تکمیلی می‌شوند؛ بخوانند

تأکید می‌شود فرهنگیانی که از تاریخ اول دی ۹۷ متقاضی پوشش بیمه تکمیلی هستند صرفاً به همراه همسر و تمام فرزندان می‌توانند تحت پوشش قرار گرفته و از مزایای این بیمه‌نامه بهره‌مند شوند.

شرایط انصراف

بیمه‌شدگانی که به هر دلیل متقاضی انصراف از پوشش بیمه‌ای هستند تا تاریخ ۲۰ دی ۹۷ ضرورت دارد جهت تکمیل فرم انصراف به ادارات تعاون محل خدمت مراجعه و ادارات موظف به دریافت و ابطال هولوگرام آنها هستند. بدیهی است در غیراینصورت انصراف این افراد پذیرفته نشده و حق بیمه تکمیلی از حقوق آنها کسر خواهد شد.

ارائه اسناد هزینه درمان و مراجعه به مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه جهت استفاده از خدمات درمانی از تاریخ اول دی ۹۷ به بعد به منزله درخواست ادامه بیمه تکمیلی درمان محسوب شده و انصراف از ادامه بیمه برای افراد مسیر نخواهد بود.

ادارات تعاون ادارات کل مناطق و نواحی تا تاریخ ۱۵ بهمن ۹۷ باید تمام درخواست‌های متقاضیان بیمه تکمیلی درمان را پس از تأئید به شعب شرکت آتیه‌سازان حافظ تحویل دهند.

میزان حق بیمه ماهانه

حق بیمه ماهانه در طرح “الف” برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و افراد تحت تکفل آنها که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ ۶۸۵٫۹۰۲ ریال است که تماما از حقوق کارمند کسر می‌شود.

حق بیمه ماهانه در طرح “ب” برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی و افراد تحت تکفل آنها که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ ۳۹۰٫۰۰۰ ریال است که تماما از حقوق کارمند کسر می‌شود.

حق بیمه ماهانه در طرح “ب” برای هر نفر از کارکنان قراردادی و افراد تحت تکفل آنها ۴۹۰٫۰۰۰ ریال است.

شرط تحت پوشش بردن والدین

والدین تمام کارکنان به جز والدینی که از سنوات گذشته تحت پوشش بیمه تکمیلی بوده و اسامی آنها در فهرست بیمه‌شدگان موجود است و همسر کارکنان مونث مطابق با جدول و مفاد شیوه نامه پیوست با مبلغ سرانه ۵۹۰٫۰۰۰ ریال به ازای هر نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

کارکنان سازمان‌های وابسته همچون سازمان پژوهش، نهضت سوادآموزی، سازمان مشارکت‌های مردمی،‌ سازمان نوسازی، دانشگاه رجایی، کانون پرورشی و … همچون سنوات گذشته و به شرط تامین و پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند.

به جهت تسریع در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مقرر شد از تاریخ اول دی به روش استعلام کدملی بیمه‌شدگان در مراجع و مراکز درمانی طرف قرارداد به آنها خدمات مورد نیاز ارائه شود.

ازنکات مهم قرارداد جدید که آموزش و پرورش به آن اشاره داشته است اینکه فرهنگیان برای عضویت باید تمام حق بیمه ماهانه خود و اعضای خانواده خودشان را پرداخت نمایند و گویا در این قرارداد از پرداخت سهم دولت خبری نیست. مورد بعدی اینکه گفته شده در طرح( الف) که مبلغ عضویت آن بالاتراست ، اگر فرهنگیان قبول کنند امکان دریافت هزینه های پزشکی زودتر (۱۵ روزه) تعهد می شود.اما با نگاهی به جدول ارائه خدمات طرح الف و ب در می یابیم که این دو طرح هیچگونه تفاوت مزایای پرداختی ندارند جز مدت زمان پرداخت هزینه ها به فرهنگیان!(تصویر۴ بخشنامه)

و در انتها اینکه در بستن این قرارداد همانند سال های گذشته از فرهنگیان کشور که ذینفعان آن هستند ، هیچگونه نظر خواهی انجام نشده است. امیدواریم مسئولین محترم آموزش و پرورش رضایت فرهنگیان را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاه کاربران (۳ دیدگاه)

  1. باسلام چرا حالا بین دوراهی ماندیم که کدوم طرح انتخاب کنیم به نظر من همون طرح ب بهتره طبق جدول مزایای بیمه درهردوطرح یکی وقتی دولت محترم حق بیمه خودش را پرداخت نمیکنه چرا هزینه اضافه پرداخت کنیم از ماست که برماست

  2. سلام
    اسم این نوع بیمه در هر دو شیوه تکمیلی است. نوع خدمات یکسان!!!!!
    اما در طرح الف دقیقا دو برابر افزایش و صفر درصد خدمات بیشتر.دیوار کوتاهتر و بی زبان تر از فرهنگیان یافت نمیکنید که اینگونه آتیه سازان حافظ سعی در تسخیر و تخریب آتیه ما و فرزندان ما و به سخره گرفتن دارد.
    تعهد به پرداخت یک مطلب است، و در هر دو شیوه آتیه سازان مکلف و موظف به پرداخت است. حال چرا من فرهنگی باید ۳۹تومن سهم خودم و هم سهم کارفرما رو یکسویه پرداخت کنم که زودتر به پرداخت اسناد پزشکی ام دست پیدا کنم؟؟؟؟؟؟؟
    وزارت مطبوع چرا در پرداخت تعلل میکند و در هنگام کسر از حقوق تعجیل؟؟؟؟؟؟
    آتیه سازان مشکل ندارد کما اینکه در سایر ارگانها این مشکل وجود ندارد و این مشکل آموزش و پرورش است و این نوع قراردادهای بی محتوا.
    بیمه از جنس طلایی که نداریم هیچ بلکه به اندازه جنس خاکستر هم نداریم چه برسد به خاک؟؟؟؟؟؟!!!!

  3. 💥 #هشدار به معلمان درباره #بیمه_تکمیلی
    ▪️این روزها، در واکنش به دو طرح فاجعه بار و تحقیر آمیز ارایه شده درباره بیمه تکمیلی از سوی وزارت آموزش و پرورش، #پویشی از سوی برخی همکاران ایجاد شده است و برخی ، از این بیمه انصراف داده و دیگران را نیز به این کار ترغیب می کنند. این کار بسیار نادرست بوده و در نهایت به ضرر همکاران تمام خواهد شد. چرا؟
    ▪️بیماری هیچ گاه خبر نمی کند و با هزینه های سنگین این روزهای پزشکی، اگر خدای ناکرده مشکلی برای همکاری پیش بیاید، بدون بیمه تکمیلی، دچار ضرر و زیان مادی بسیاری خواهند شد. بیمه تکمیلی، بیمه ای ضروری است و به هیچ عنوان نباید از آن انصراف داد. انصراف دادن نوعی #خود_زنی است و تاثیری در موقعیت بانیان این دو طرح تحقیر آمیز نخواهد داشت. #بطحایی و الهیار #ترکمن، می توانند در مقابل رییس خود سر بلند کنند و بگویند: ” باز هم از رفاه معلمان کم کردیم و به این وسیله در بودجه آموزش و پرورش، بهره وری نمودیم!
    ▪️به جای انصراف، که کاری غیر عقلانی است، همه ی همکاران، باید به روشن گری بپردازند و تمام ابعاد این دو طرح را بکاوند و رسانه ای کنند و از همه ی طرق قانونی، به احقاق حقوق خود بپردازند.
    ▪️ سربسته می گوییم،اعتماد به کسانی که مثل آب خوردن دروغ می گویند و چندین بار این را نشان داده اند، شرط عقل نیست. باید از طریق رایزنی با #نمایندگان_مجلس و دیگر مسیولان، جلوی مدیرانی که برای خوش آمد دولت و یا #بی_عرضگی، از رفاه معلمان می زنند، را گرفت.
    #بطحایی و #الهیار_ترکمن_را_از_آموزش_وپرورش_اخراج_کنید.
    منبع:حرف حساب
    اخبارکوتاه ومهم آموزش وپرورش کشور 👇
    https://t.me/avayefarhangi
    ✅ایتا👇
    eitaa.com/avayefarhangi_ir
    ✅سروش 👇
    sapp.ir/avayefarhangi_ir

دیدگاهتان را بنویسید