نماینده مردم زاهدان درمجلس:آنچه درکشوربا آن مواجهه هستیم سوءمدیریت وعدم نظارت کامل است

آوای فرهنگی – رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی: آنچه امروز درکشور با آن مواجهه هستیم سوءمدیریت وعدم نظارت کامل است. کودکان در آتش بی‌مسئولیتی وعدم نظارت کامل مسئولان مربوطه بر این مدارس سوختند…

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، ظهر امروز درنشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس معاونت دانشکده علوم پزشکی زاهدان برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگارآوای فرهنگی مبنی بر  اینکه گلایه هایی از عدم حضور وی پس از حادثه آتش سوزی مرکر آموزش غیردولتی در زاهدان می شود، اظهار داشت:وظیفه نماینده این نیست که هرکجا اتفاقی افتاد حضور پیدا کند. بنده در تهران پیگیر این اتفاق بوده ام و قطعا خارج از فضای احساسی و بدون شائیه خدمت خانواده های داغدارخواهم رسید.اما آنچه که افرادی در فضای مجازی برعلیه بنده دامن می زنند و می نویسند از جا و مکان خاصی است و بیشتر مسائل انتخاباتی است . تا زمانی که مردم بنده را بخواهند در انتخابات خواهم بود و این مردم هستند که قضاوت می کنند.

وی با بیان اینکه آنچه امروز درکشور با آن مواجهه هستیم سوءمدیریت وعدم نظارت کامل است ، گفت: کودکان در آتش بی‌مسئولیتی وعدم نظارت کامل مسئولان مربوطه بر این مدارس سوختند. ساعت۱۱صبح روز حادثه آتش سوزی این مدرسه ، در تهران به بنده اطلاع دادند که پیگیری کردم تا تیم پزشکی مجرب به استان اعزام شدند و همچنین از رییس مجلس خواستم تا تیمی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جهت بررسی حادثه به زاهدان بفرستند که این اتفاق هم افتاد و آن ها هم گزارش سفرشان را به مجلس ارائه کردند.

شهریاری گفت: ما مطالبه کردیم که چرا سوء مدیریت شده و قرار شده شخصا آقای وزیر(آموزش و پرورش) در وزارتخانه پیگیری کند و با مقصرین برخورد شود.

نماینده مردم زاهدان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از چراغ نفتی در مدارس طبق آیین نامه ها ممنوع است افزود: در چند سال اخیر ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای استاندارد سازی مدارس دولتی هزینه شده است و با توجه به اینکه مدارس غیرانتفاعی در زمان ثبت نام دانش آموزان از آن ها هزینه می گیرند، باید بهترین استانداردسازی در این مدارس انجام می‌شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به اینک اینکه هم اکنون حدود ۱۰۰۰ کلاس خشت و گلی در استان داریم گفت: سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس اعتبارات محدودی دارد .خیرین مدرسه ساز هم کارکردند و با توجه به شرایط خاص این استان که شامل پراکندگی و گستردگی می شود. باید در بعضی جاها برای ۶یا۷ نفر دانش آموز هم مدرسه ایجاد کنیم که نظیر این گونه مدارس در سطح استان بسیار زیاد داریم.

شهریاری گفت: وزیر آموزش و پرورش نیز قول مساعد داده اند تا در این زمینه منابع بیشتری بگذارند همچنین ما تفاهم نامه ای  با خیرین سلامت و نوسازی مدارس کشور امضا کرده ایم تا مشکل آب آشامیدنی سالم مدارس و سرویس های بهداشتی مدارس را حل کنیم.بنابراین خیرین سلامت سهم خود را که ۲۰۰میلیاردتومان بوده پرداخت کرده اند.

شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ سوال خبرنگار پایگاه خبری آوای فرهنگی در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: طبق قانون دولت حق نداردهزینه بیمه های تکمیلی کارکنان و حتی بازنشستگان  را پرداخت کند.اما متاسفانه این تخلف در دولت ، مجلس و قوه قضائیه انجام می شود و برای کارکنان آنان پرداخت می شود.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید