یادداشت ارسالی/ درتکرارپایه دانش آموزان سیستان وبلوچستان و نهایتا ترک تحصیل آنان، مقصر زبان فارسی نیست

آوای فرهنگی – مدیراداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در یادداشتی خطاب به یکی از نمایندگان زاهدان در مجلس : زحمات ۴۰ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقوله آموزش و پرورش در این استان را که این روزها به فرموده مقام معظم رهبری همه موظف به تدوین و ارائه گزارش به مردم از توفیقات چهل ساله نظام در هر استان به منظور مسبوق نمودن مردم و خنثی سازی توطئه های صهیونیزم و امپریالیزم  می باشند را به هیچ انگاشته اید…

در پی انتشار دو مطلب ازمهندس علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان درمجلس شورای اسلامی از آوای فرهنگی(اینجا) و (اینجا) و کانال های این پایگاه خبری در پیام رسان های تلگرام،سروش و ایتا به نقل از خانه ملت، علی مرادی مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان یادداشتی جهت انتشار ارسال نموده اند.

متن کامل یادداشت به شرح ذیل است:

حضور مستطاب  استاد ارجمند جناب مهندس حاج علیم یارمحمدی نماینده محترم مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی

با عرض سلام و خدا قوت محضر گرامیتان و ستودن اراده تان در پیگیری مشکلات مردم صبور حوزه انتخابیه

عزیز ارزشمند، از اوان فعالیتها و پیگیریهایتان در ارتباط با مسائل و مشکلات آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان  قاطبه کارگزاران حوزه سترگ دستگاه تعلیم و تربیت، دغدغه ها و پیگیریهایتان را در این خصوص رصد می نموده اند.

از زمان تصدی نمایندگی مردم توسط حضرتعالی تا کنون سه وزیر عزیز در وزارت آموزش و پرورش مسئولیت گرفته اند و هر سه این وزیربا  نحله های فکری متفاوت مخاطب دغدغه های حضرتعالی بوده اند. شاه بیت کلیدواژه های دغدغه هایتان اعلام نارسایی ها و بیماریهای نظام اموزشی به خود دست اندرکاران مطلع بوده است.در واقع نه به عنوان طبیب بلکه به عنوان انسانی نگران فرد بیمار صرفا بیماری اش را به خودش یادآوری می کرده اید.

وقتی از شما برای حل این مشکلات سوال می شد به جای ارائه راهکارهایی سازنده در قامت منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی صرفا عزل مدیران موجود آموزش و پرورش  استان و گماشتن عزیزان مورد تاییدتان را نسخه شفا بخش درمان بیماریها می انگاشته اید. و شاید به همین دلیل بوده است که این سه وزیر مجاب نشده اند که حل مشکلات آموزش و پرورش استان از رهگذر این پیشنهاد حضرتعالی بگذرد.آنهم زمانیکه دو نماینده محترم استان هم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات بوده اند و الزاما با شما همرای هم نبوده اند.

جناب مهندس، حضرتعالی به عنوان مدیرکل راه و ترابری جنوب استان در چندین سال فعالیت به عنوان مدیر ارشد استانی با چندین سال سابقه حضور در عرصه مدیریت کلان استان و نیز به عنوان نماینده محترم مجلس در چند سال اخیر، وقوف کامل بر وضعیت تصویب و ابلاغ و تخصیص اعتبارات دولتی استانی و ملی دارید و با وجود تلاش و اهتمام شبانه روزی خستگی ناپذیرتان چه در دوران مدیرکلی و چه در حال حاضر به عنوان نماینده ساعی و خستگی ناشناس فاصله معنا دار وضعیت  شاخصهای عمرانی استان خاصه در بحث طرق و شوارع را در حوزه تخصصی کمیسیویتان نیک مشاهده می نمایید.وضعیت نا مناسب تخصیصها و افول منابع به علت تحریمهای ظالمانه استکبار و نظام سلطه، *آرزوی یک طرفه شدن جاده های بین شهری استان سیستان و بلوچستان این قتلگاه ملت صبور و آسفالت جاده های روستایی و بهبود وضعیت خیابانهای شهری و احداث سازه های مورد نیاز مبرم نظیر پلها ،سدها،بندهای خاکی و نیز گسترش شبکه های توزیع آب و برق و مخابرات و سایر امور عمرانی مرتبط با حوزه تخصصی حضرتعالی در کمیسیون عمران مجلس برای مردم نجیب این استان دست نیافتنی می نماید.* ولی در این خصوص کمتر شاهد موضع گیری  فعال و مجدانه حضرتعالی در طرح سوال از وزرای متناظر امور زیربنایی فوق بوده ایم.هر چند هر نماینده محترم طبق قانون می تواند در همه امور کشور ورود و طرح سوال کند ولی جهت حصول بهتر پیگیری امور چندلایه و متعدد استان پهناور و محروممان با وجود دو نماینده محترم و متخصص در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چقدر خوب می بود که مجمع نمایندگان استان دغدغه های نمایندگان محترم در امورات مختلف حوزه انتخابیه و نیز کلان استان را جهت حصول بهتر و کیفی در قالب کمیسیونهای متناظر کانالیزه می نمودند و اینگونه خلط مبحثی صورت نمی گرفت.

مهمترین آسیب این خلط مبحث و ورودهای غیر تخصصی در حوزه های دیگر ویا بهره گیری از مشاوره های مشاوران با اطلاعات مخدوش و جهت دار، حساس شدن سنسورهای افکار عمومی به ویژه خواص و آگاهان و بدنه کارشناسی اجتماع نسبت به طرح و توسل به اطلاعات تاریخ گذشته و بعضا نادرست و غیر منطقی می باشد.

جناب مهندس عزیز؛در مصاحبه اخیرتان با خبرگزاری ملت به موارد متعددی در خصوص معضلات آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان صرفا با نگاه نقادانه برنده و مخرب ،فارغ از به بازی گرفتن انصاف و نگاه منصفانه بدون  اشاره کوچکی به توفیقات هر چند حداقلی و به صورت مطلق و علی الاطلاق و صد در صد سیاهنمایی شده  بدون ارائه سند و  مصداق و نهایتا راهکار اشاره نموده اید و زحمات ۴۰ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقوله آموزش و پرورش در این استان را که این روزها به فرموده مقام معظم رهبری همه موظف به تدوین و ارائه گزارش به مردم از توفیقات چهل ساله نظام در هر استان به منظور مسبوق نمودن مردم و خنثی سازی توطئه های صهیونیزم و امپریالیزم  می باشند  به هیچ انگاشته اید، که ذیلا به صورت مصداقی و موردی جهت تنویر افکار و وجدان آگاه جامعه به عنوان بهترین قاضیان محکمه به تحلیل برخی از فرمایشاتتان خواهم پرداخت.اما قبل از پرداختن به موارد مطروحه توسط حضرتعالی جهت اطلاع حضرتعالی و افکار عمومی عارضم که مدیریت فعلی آموزش و پرورش استان از زمان  در اختیار گرفتن سکان مدیریت صورت مسئله را پاک نکرده و با پذیرش بدون لکنت وضعیت غیر قابل قبول شاخصهای فرهنگی و آموزشی استان، مبنا و محور برنامه ریزی چندساله استان را رهایی از قعرنشینی  جدول رنکینگ کیفیت شاخصهای آموزشی و پرورشی کشور قرار داده است و با تدوین اسناد مهمی نظیر سند عدالت آموزشی،سند پنج ساله توسعه آموزش و پرورش استان (از ۱۳۹۶تا۱۴۰۱) و نیز سند مشابه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در خصوص توسعه و گسترش فضاهای آموزشی و پرورشی و پژوهشی و تربیت بدنی که گواه این مدعا هستند تلاش نموده اند گامهایی به سوی موفقیت بردارند.

جناب مهندس ؛کاش در این مصاحبه اعلام می نمودید که چندین بار طبیبانه به بالین این بیمار(نظام آموزشی استان) آمده اید و بیمار با تحاشی شما را پس زده است و ادعا کرده باشد که می خواهم مریض بمانم و نیاز به درمان ندارم.مدیرکل اخلاق مدار اداره کل آموزش و پرورش استان در همه جلسات و گردهمایی های مدیران توصیه به استفاده حداکثری از ظرفیت نمایندگان محترم می نماید  و در خصوص تعامل با شما بزرگواران تاکید موکد می نماید چون فی نفسه اعتبار و قدرت چانه زنی شما عزیزان در سطح کلان ملی از بعد تقنینی و نظارتی می تواند رافع بسیاری از مشکلات دامن گیر آموزش و پرورش باشد. مشکلاتی که با واقعیت بینی و آسیب شناسی موشکافانه صرفا از رهگذر استیضاح وزیر و عزل مدیرکل و  مدیران و روسای ادارات و انتصاب افراد دلخواه نمی گذرد. اگر ایده آل ترین وزیر و مدیران از دیدگاه شما هم در مسند خدمت قرار گیرند و مشکلات و نارسایی های فرهنگی استان،مشکلات زیربنایی توسعه ای استان در سایر حوزه های اجتماعی و اقتصادی وعمرانی و بودجه ای و منابع اعتباری…… همچنان سر جای خود باشد توفیر و تفاوتی در اوضاع ایجاد نخواهد شد.مجموعه آموزش و پرورش استان در این پنج ساله ثابت کرده است با وجود بحرانهای متعدد و بحران سازی های متعمد مسئولیت پذیر و انتقاد پذیر و جبران گر خطاها و قصورات است.

و اما بپردازیم به کلید واژه های مصاحبه اخیرتان:وجود کلاسهای چند پایه را نقطه ضعف آموزش و پرورش استان انگاشته اید.

جهت اطلاع، کلاسهای چندپایه معروف به کلاسهای زندگی در صد در صد مجامع روستایی کشور با جمعیت کم و پراکنده وجود دارد و تشکیل آنها اجتناب ناپذیر است. سوالم از کلیه عزیزان منتقد وجود این کلاسها این است که آیا می توان در یک روستا با جمعیت دانش آموزی ابتدایی ۷تا۱۵ نفر برای هرپایه با سهم دانش آموزی یک یا دو نفر یک آموزگار و یک کلاس اختصاص داد؟ یعنی روستایی با آمار دانش آموزی ۵تا۱۵نفره و نهایتا ۲۰نفره مدرسه ۶کلاسه با ۶آموزگار.که البته در شرایط آرمانی چنین اتفاقی بیفتد بسیار عالیست اما در شرایط متعارفی فعلی امکان پذیر نیست.

نبود مدارس متوسطه در بسیاری از مناطق را عنوان نموده اید حال انکه گسترش مدارس جهت پوشش حداکثری وظیفه  شورای برنامه ریزی هر منطقه می باشد که خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق مناطق ۳۳گانه آموزش و پرورش استان به دست مدیران بومی و دلسوز هر منطقه اداره می شوند و مجموعه های متناظر اداره کل و وزارتخانه هیچ گونه محدودیتی در خصوص گسترش مدارس متوسطه نداشته و ندارند و حتی دوستان اداره کل در مواقعی در مقابل فشارهای بالادستی در خصوص تجمیع مدارس متوسطه با نصاب آماری پایین که نیروبری داشته و هزینه هایی را تحمیل می کرده اند مقاومت کرده اند و در برخی از مناطق  مدارس متعدد متوسطه اول و دوم و کاردانش تاسیس شده اند که متاسفانه در مواردی به علت عدم همکاری اولیا در فرستادن دانش آموزان دختر به این مدارس با آمار پایین و به صورت حداقلی دایرند و در مواردی جمع آوری مدرسه به علت افت شدید امار هم داشته ایم.منظور اینکه هرجا نیاز بوده و شورا ها و دهیارها و بخشدارها تایید و پیگیری کرده اند و یا خود کارشناسان ادارات نیاز احداث مدرسه را احصا کرده اند مدیران ادارات بی درنگ حسب وظیفه نسبت به ایجاد و تعریف کد مدرسه اقدام کرده اند و طبیعتا چنین مدارس جدید تا زمان تثبیت آماری ناچارا در فضاهای استیجاری دایر میگردند تا پس از اثبات شرایط تداوم از طریق رایزنی با نوسازی و خیرین نسبت به ساخت فضا اقدام گردد.

فرموده بودید آغل گوسفندان را تمیز کرده اند و حالا کلاس درس شده اگر واقعا ریسک بازمانده از تحصیل شدن دانش آموز و اطاله زمان ساخت و تجهیز مدرسه جدید وجود داشته باشد از هر فضای ممکن که قابلیت بهسازی و تغییر کاربری را داشته باشد استفاده میکنیم.اما با ضرس قاطع اعلام می کنیم کلاس بیخ سایه دیوار و جایگاه بهسازی شده احشام وجود ندارد و اگر در مقطعی هم گزارش شده که وجود داشته احیانا بی تدبیری مدیر منطقه یا شهرستان بوده و قطعاموقتی بوده و رفع نقیصه صورت گرفته است.

اشاره ای به نامتوازن بودن وضعیت فضاهای آموزشی و حاشیه نشینی و عدم کیفی بودن معلمان حاشیه نشینها داشته اید که سه مقوله را تشکیل می دهند بعد اول نامتوازن بودن وضعیت فضاهای آموزشی است که از قبل از انقلاب تا دوره چهل ساله انقلاب برخی قطبها متناسب با لابی گری افراد ذی مدخل و پیگیری نمایندگان انتخابی یا انتصابی شان و نیز میزان جذب خیرین نسبت به اقطاب دیگر سهم بیشتری از کیک توسعه و تجهیز مدارس برداشته اند که خوشبختانه در دوره ۵ساله مدیریت مستقر آموزش وپرورش استان نگاه عدالتی بیشتر معطوف مناطق با رشد جمعیتی بالا به ویژه جنوب و سواحل مکران گردیده است برگزاری جشنواره های مختلف خیرین و نیز میزبانی مدیران کل آموزش و پرورش کشور در جنوب استان و موظف شدن هر مدیرکل توسط وزیر برای احداث مدارسی برای جنوب استان و هدایت مدیران ارشد کشوری نظیر واعظ مهدوی و … حضور گسترده خیرین در این مناطق نشانه رویکرد عدالتی دستگاه فرهنگ استان است.

بخش دوم حاشیه نشینی است که به گونه ای صحبت می شود که انگار پدیده حاشیه نشینی ساخته و پرداخته آموزش و پرورش است.به جای تشکر از آموزش و پرورش به علت خدمات دهی هر چند حداقلی در مکانهایی که طبق روال ایجاد نشده اند و گروهی از مردم بی بضاعت بدون هماهنگی و مجوز دستگاههای مربوطه دولتی در حاشیه شهرها ازدحام سکونتی ایجاد کرده اند و خدمات شایان شهری هم دریافت نمی کنند اموزش و پرورش صرفا با نگاه انسانی با وجود ناهماهنگی های بین دستگاهی به علت غیر قانونی بودن حضور و سکونت این افراد در حاشیه شهرها خدمات بعضا حداقلی ارائه می کند آموزش و پرورش مورد انتقاد واقع می شود  حال آنکه سایر دستگاهها شاید خود را ملزم به این خدمت حداقلی به ساکنان غیر قانونی و غیر مجاز حاشیه ها ندانند. سوم عدم کیفی بودن معلمان مدارس حاشیه نشینها که تشخیص کیفی بودن یا نبودن تدریس یک معلم در صلاحیت ناظران و متخصصان مربوطه است.اگر بی کیفیتی تدریس معلم  و بی انگیزگی اش را ناشی از عدم پرداختن به دغدغه های معیشتی شان در قالب پرداخت حقوق و مزایای مکفی و یا ساخت و تجهیز مدارس استاندارد و با نشاط می دانید(که غایت آرزوی همه مسئولین آموزش و پرورش است )  باید بدانید که تعیین میزان حقوق و مزایای معلمان عزیز و نیز مشخص نمودن بودجه نوسازی و تجهیز مدارس درلایحه  بودجه سالانه کشوری مشخص می شود  که توسط شما حضرات  نماینده بررسی و تصویب می گردد و گرنه به غیر از ابلاغ دهی و حمایت معنوی و کرامتی از معلم چیز دیگری در قالب مبالغ کمک معیشتی یا ساخت و ساز و تجهیز مدارس فراتر از بودجه تخصیصی ناچیز سالانه دست ادارات کل و ادارات شهرستانها و مناطق نیست. اگر مصادیقی از عدم برخورد مناسب و انگیزش زدای و یا تبعیض آمیز مسئولین استانی با معلمین عزیز دارید رو کنید تا پیگیری شود و جبران گردد. در این خصوص می توان از حضرتعالی چند سوال را طرح کرد و پرسید:

۱-مستندات دفاعیه حضرتعالی در خصوص افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی سالانه چه بوده است ؟لطفا  ارائه نمایید.

۲-جنابعالی به عنوان عضو موثر کمیسیون عمران در خصوص احداث مدارس و خوابگاهها و سالنهای ورزشی  و ازمایشگاه و کارگاه  و اردوگاه و سرویسهای بهداشتی،آب آشامیدنی و بهداشتی و ….. چه تلاشهایی نموده اید؟

مستندات را ارائه نمایید.

۳-حضرتعالی در خصوص دفاع و تامین و تحقق ردیف اعتباری ویژه آموزش و پرورش استان که با تلاش مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی وپیگیری جناب واعظ مهدوی معاون وقت سازمان برنامه بودجه و گروهشان سال قبل وارد لایحه بودجه شده است اما تخصیص آن مناسب نیست چه اقدامی نموده اید؟

۴-تعداد خیرین حقیقی و نیز ظرفیت حقوقی کمیسیون قوی عمران را که جهت مدرسه سازی جذب کرده اید شفاف سازی نمایید.

۵-آیا زمانیکه در یک اقدام اصلاح مآبانه مدیرکل محترم مدیریت یکی از دو نواحی زاهدان را بدون منت و کما حقه به برادر فرهنگی اهل تسنن سپرد که به هر دلیل پس از نیم قرن  اقدامی قابل تامل و تحسین بود،واکنش منفی و سرد و تعجب برانگیز شما به این قضیه که قبلا علی الظاهر جزء دغدغه هایتان بود با چه منطقی صورت پذیرفت؟

اینکه فرموده اید خانواده ها به مسائل آموزشی به عنوان امر ضروری نگاه نمی کنند و بچه ها به دنبال کار می روند دغدغه آموزش و پرورش هم هست اما مسئول تغییر نگاه خانواده ها و کودکان کار صرفا آموزش و پرورش نیست.اینکه فرموده اید از هر ۱۰۰نفر کلاس اول ۵تا۱۰نفربه دوازدهم می رسند که در قاموس تخصصی شاخصها از ان به عنوان *نرخ ماندگاری بر تحصیل* یاد می شود و میانگین نرخش در استان ما ۳۵درصد است نه *۵و۱۰درصد* حضرتعالی، خود دغدغه دستگاه آموزش و پرورش است  چون طبق سند تحول بنیادین دستگاه تعلیم و تربیت برای جمع بندی تحصیل دانش آموزان در دوره آخر متوسطه با وجود مضایق و تنگناهای دست و پا گیر برنامه دارد .نرخ پایین ماندگاری بر تحصیل عمدتا ریشه در وضعیت فرهنگی و معیشتی و اقتصادی خانواده ها دارد.ازدواج زودهنگام دختران یا همان کودک همسری وترک تحصیل بعد از پایه ششم یا نهم با حتی زودتر-که  مع الاسف مجلس محترم با لایحه افزایش سن ازدواج دختران از ۱۳سال به بیشتر مخالفت کرد و مهر تاییدی بر کودک همسری زد!!!!!!!!- فقر خانواده ها و بیکاری سرپرستها  و ترک تحصیل پسران بعد از کلاس نهم برای کسب درآمد و کار و نیز بعضا ناهنجاریهای خانوادگی و بی سرپرستی و بد سرپرستی از جمله علل نرخ پایین ماندگاری بر تحصیل است.که اراده عمومی قوای سه گانه و همه موثران جامعه  برای ارتقای این نرخ را می طلبد.

اینکه فرموده اید*حاشیه شهر زاهدان ۳۰۰هزار جمعیت دارد و فقط ۳۰کلاس!!!!!* از جمله ادعاهاییست که به راحتی قابل راستی آزمایی است و چون صحت ندارد و ادعایی احساس و مردود است راستی ازمایی را برعهده افکار عمومی می گذاریم ؛هم جمعیت ۳۰۰هزار نفری حاشیه نشین را و هم وجود ۳۰کلاس درس را!! البته منکر مشکلات مدارس حاشیه نیستیم مگر خود دست اندرکاران آموزش و پرورش شخص وزیر را به مدارس مشکل دار حاشیه شهر جهت مشاهده مشکلات و حل انها رهنمون نشدند که شخص وزیر هم عذر خواهی کرد.آیا پروژه هایی از طرف دولت و خیرین عزیزی از جمله شخص مولانا عبدالحمید برای حل مشکل فضای آموزشی حاشیه نشینهای زاهدان آغاز و افتتاح نگردیده است؟

جالب است در مناطق دوردست و محروم استان با ۶یا ۷هزار دانش اموز بالغ بر ۳۰۰کلاس درس وجود دارد آنگاه یک سوم جمعیت زاهدان فقط ۳۰ کلاس دارد.!

اینکه خاطر نشان ساخته اید دانش آموزان به علت سوءمدیریت آموزش و پرورش*جذب شبکه های معاندین می شوند و کشورهایی سربازگیری کنند* ادعایی بسیار سنگین با حق محفوظ پیگیری حقوقی دستگاه آموزش و پرورش با بار امنیتی بالا و به نوعی گفته ای فاقد مبنا و سند و کد دهنده به نسلی که به راحتی توسط عناصر ضد انقلاب با اتکا به این فرمایشاتتان به ویژه در این وانفسای فضای مجازی زمینه تحریک و اغوایشان وجود دارد.

به قول مولای روم:

ای زبان تو بس زیانی مرمرا

چون تویی گویا چه گویم من تورا

عالمی را یک سخن ویران کند

روبهان مرده را شیران کند

ظالم آن قومی که چشمان دوختند

زین سخنها عالمی را سوختند

فرموده اید *بیشتر معلمان آموزش و پرورش استان مدارک مرتبط ندارد*حال انکه معلمان یا از طریق آزمون استخدام ازاد،یا دانشگاه فرهنگیان و یا حق التدریس و سرباز معلم و خرید خدمات تامین می شوند که حتی در جذب سرباز معلم و خرید خدمات دستورالعمل مصرح با مشخص نمودن نوع رشته و مدرک تحصیلی داریم اگر هم غیر مرتبط داشته باشیم اولا بیشترین نیستند و دوما در موارد نبود نیروی تخصصی جذب نیمه مرتبط و غیر مرتبط وجاهت قانونی کشوری دارد با شعار کلاس با معلم غیر مرتبط بهتر از کلاس بدون معلم آن هم در مناطقی که به زعم شما ۱۲۰۰۰کمبود معلم دارد.

ابراز داشته اید *خرید خدمات نمی توانند با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند* که متاسفانه مانند موارد صدرالاشاره تعمیم جزء به کل داده اید و به معلمان و دبیران خرید خدمات جنوب استان که دوسال پیش تفاوت میانگین نمرات کتبی امتحان نهایی شان ۱نمره بیشتر از دبیران مجرب رسمی بود جفا کرده اید و حق گلایه و ادعای حیثیتشان محفوظ است. اگر نمی بودند ۴۰۰۰نیروی خرید خدمات غالبا با انگیزه و علاقه مند و ایثارگر و صبور و قانع  در این سه سال با این نرخ استخدام قطره چکانی و وضعیت نامناسب بودجه دولت چگونه می توانستیم بر بحران کمبود نیرو فائق آییم؟

فرموده اید *یک فرد فارسی زبان با کودکان پیش دبستانی ارتباط بر قرار می کنند و بچه ها بعد چهار سال در جا می زنند چون معلمانشان فارسی حرف می زنند*

طبق قانون اساسی و نیز سند تحول بنیادین زبان فارسی زبان رسمی مملکت است و قرار است یک دانش اموز تا ۱۲سال به فارسی  بخواند و بنویسد و امتحان دهد و ادامه تحصیل دهد و اصلا هدف اجباری کردن پیش دبستانی در مناطق دوزبانه همین اموختن زبان فارسی قبل از ورود به آموزش رسمی در پایه اول است.مشخصا پیشنهاد حضرتعالی چیست؟حذف زبان فارسی؟تغییر محتوای کتب از زبان نوشتاری فارسی به زبانها و لهجه های محلی استان؟ اگر هم به قول شما دانش اموزی چند سال تکرار پایه شده است و نهایتا ترک تحصیل کرده مقصر زبان فارسی نبوده دلایلش متعدد است از جمله عدم حضور چنین دانش اموزانی در دوره پیش دبستانی.

جناب مهندس بزرگوار بسیار مایلیم بی واسطه و مستقیم در جوی ارام با به مذاکره نشستن با حضرتعالی به عنوان نماینده محترم مردم و رسیدن به فهم مشترک همراه با سایر نمایندگان محترم و مسئولان استان و گروههای مرجع برای حل این مشکلات چاره جویی کنیم در غیر این صورت  تداوم موضع گیریها و پرخاشگریهای احساسیتان با ابتنا بر یکسری اطلاعات موهوم و کلی و غیر مستند و خوراک رسانه های معاند ان هم در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب عظیم الشان نه کمک به حل مشکلات آموزش و پرورش خواهد کرد و نه منویات حضرتعالی را براورده خواهد کرد.

عزت نفس مدیران آموزش و پرورش که نهایتا همه معلمند و مفتخرند که آخرین جایگاه خدمتشان کلاس و گچ و تخته می باشد ایجاب می کند که صرفا تا زمانی بر مسند مدیریت تکیه زنند که وجودشان کمک متعارف به کیان تربیت نسل آینده ساز می نماید و اگر احساس کنند به مسلخ معامله گری و سیاست بازی و مصلحتهای غیر فنی سوق داده می شوند عطای مدیریت را به لقایش خواهند بخشید.

ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذهدیتنا

کانال های پایگاه خبری آوای فرهنگی در پیام رسان های تلگرام ، سروش و ایتا را به آدرس های ذیل دنبال کنید.

اخبارکوتاه ومهم آموزش وپرورش کشور 👇
https://t.me/avayefarhangi
✅ایتا👇
eitaa.com/avayefarhangi_ir
✅سروش 👇
sapp.ir/avayefarhangi_ir

اخبارکوتاه آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان 👇
https://t.me/Avamedu
✅سروش 👇
sapp.ir/avamedu_ir

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید