سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان منصوب شد

آوای فرهنگی – غلامرضا باقری با حکم وزیر آموزش و پرورش به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با صدور حکمی غلامرضا باقری رئیس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب کرد.

در حکم وزیر آموزش و پرورش خطاب به غلامرضا باقری آمده است: نظر به مراتب تعهد، شایستگی و تجربیات جناب عالی، بدین وسیله با حفظ سمت به عنوان «سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان » منصوب می شوید.

امید است با توکل به خداوند متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خصوصاٌ تلاش جهت تسریع در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و رهنمودهای رئیس‌جمهور محترم و برنامه‌های ارائه شده اینجانب به مجلس شورای اسلامی و با مشارکت و همفکری همکاران و نخبگان، اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی و برنامه‌های دولت تدبیر و امید محقق شود.

انتصاب سرپرست آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان موقتی است / مدیر کل آموزش و پرورش استان ظرف چند روز آینده معرفی می شود

در همین حال ، علی زینی وند معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چون آموزش و پرورش یک سازمان گسترده و مرتبط با تمام جامعه است بحث انتصابات در آن نیز در همه استان‌ها و کشور از حساسیت بالایی برخوردار است.

او ادامه داد: از مدتی قبل با مطرح شدن اینکه، مدیر کل فعلی(جناب آقای نخعی) پس از چند سال مدیریت در استان به وزارتخانه منتقل و در یکی از مدیریت های موثر وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار خواهند شد لذا طبیعی بود که بحث جانشینی ایشان نیز مطرح شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری ابراز داشت: و در همین راستا مدتی است برای مدیرکلی آموزش و پرورش استان گزینه‌های مختلفی مطرح می شود و وزارت آموزش و پرورش هم در تعامل با گروه های مختلف ، نمایندگان و از جمله استانداری مذاکراتی نیز داشته است که تا به حال به جمع بندی نهایی نرسیده است.

او افزود: در روزهای گذشته طی تماس تلفنی وزارت آموزش و پرورش با استانداری مبنی بر اینکه چون آقای نخعی حکم شان برای یکی از سمت‌های این وزارتخانه نهایی شده و در بحث جایگزینی مدیرکل استان سیستان و بلوچستان هم هنوز به جمع‌بندی نرسیده ایم ممکن است از سرپرستی آن هم برای مدت کوتاهی استفاده کنیم.

زینی وند تصریح کرد: از آنجایی که بحث سرپرستی از حوزه ی اختیارات خود وزارت آموزش و پرورش است، استانداری و استاندار محترم نیز هیچ گونه اظهار نظری در این رابطه(سرپرستی) انجام نداده است و خود وزارتخانه با توجه به صدور حکم جناب آقای نخعی یکی از همکاران مجموعه اداره کل آموزش و پرورش استان را به صورت موقت به عنوان سرپرست آموزش و پرورش استان انتخاب نموده است.

او در پایان اظهار امیدواری کرد ظرف چند روز آینده و در مدت بسیار کوتاهی مدیرکل آموزش و پرورش این استان از سوی وزارت آموزش و پرورش معرفی شود که با توجه به اینکه در آستانه ی امتحانات پایان سال هستیم ان شاء الله آموزش و پرورش بتواند کار خود در سال تحصیلی جاری را به پایان برساند.

شنیده ها حکایت از آن دارد که علیرضا نخعی مدیر کل سابق آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، به جای علیرضا کمره یی بر کرسی مدیرکلی ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش وپرورش خواهد نشست.

جلسه خداحافظی علیرضا نخعی مدیرکل سابق آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان صبح امروز سه شنبه در خانه معلم زاهدان برگزار شد.

اعتراض نایب رئیس انجمن اسلامی معلمان کشور نسبت به انتصاب سرپرست آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

نسبت به اتفاقات آموزش و پرورش منفعل و بی توجه نیستیم / ورود جدی در خصوص انتصابات سرپرست در آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

رئیس انجمن اسلامی معلمان سیستان و بلوچستان گفت در خصوص اتفاقاتی که در آموزش و پرورش می‌افتد به تفاوت نیستیم و موضوع انتصاب سرپرست در این اداره کل را با جدیت تمام پیگیری کرده‌ایم.

صفر اسلامی نایب رئیس انجمن اسلامی معلمان کشور طی یادداشتی نسبت به اتفاقات چند روز اخیر در اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان واکنش نشان داد.

متن این یادداشت به شرح زیر است.

همکاران محترم فرهنگی و فعالین اجتماعی و سیاسی استان

سلام علیکم

در خصوص اتفاق و رویدادی که پس از کش و قوس سه ماهه در آموزش و پرورش صورت گرفت بایستی عرض کنم که متاسفانه در انفعال کامل وزارت آموزش و پرورش در جمع بندی نهایی انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش ، اتفاقات چند روز اخیر رخ داد که همین اقدام منجر به تعیین سرپرست شد که شدیداً مراتب اعتراض جامعه ی فرهنگیان استان به وزارت آموزش و پرورش، استاندار و معاون سیاسی حضوری ومکتوب اعلام گردیدکه در نهایت منجر به واکنش و اعلام موضع رسمی معاون محترم سیاسی اجتماعی استاندارگردید.

درراستای همین پیگیریها دست اندرکاران وزارت آموزش وپرورش واستانداری به صراحت اعلام داشتند که این انتصاب موقتی است و طی چند روز آینده امیدواریم که مدیرکل استان معرفی شود .

قطع به یقین انجمن اسلامی فرهنگیان و گروه‌های فعال استان نسبت به اتفاقات و رویدادهای استان منفعل نخواهند بود ودراین خصوص موضوع به جد تا تحقق اعلام نظر وزارت خانه واستانداری پیگیری های لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاه کاربران (۲ دیدگاه)

  1. بازنشسته زاهدانی :

    گویا در بزرگترین استان کشور نخبه ای فرهنگی بومی یافت نشده یا اینکه بطحایی با انتصاب مهره ای غیر بومی بعنوان سرپرست به سینه چاکان روحانی رییس جمهور در دو دوره انتخابات دهن کجی نموده است

دیدگاهتان را بنویسید