افزایش ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان بر اساس نظام رتبه بندی

آوای فرهنگی – سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از افزایش ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومانی حقوق معلمان بر اساس نظام رتبه بندی فرهنگیان خبر داد و گفت: به احتمال فراوان، رتبه بندی فرهنگیان امروزدر دستور کار هیأت دولت قرار دارد…

 

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، سیدحمایت میرزاده دیروز سه شنبه ۲۸ آبان ماه در گفت‌وگو خبرگزاری خانه ملت درباره زمان اجرای نظام رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: بر اساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و فراکسیون فرهنگیان، نظام رتبه بندی به زودی اجرایی خواهد شد.

نظام رتبه بندی معلمان فردا در دستور کار دولت است

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه رتبه بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده است، ادامه داد: تلاش وزیر آموزش و پرورش این است که در نشست روز چهارشنبه ۲۸ آبان نظام رتبه بندی در صحن دولت مطرح و به تصویب اعضای هیأت دولت برسد.

سهمیه بندی تأثیری در نحوه و زمان اجرای رتبه بندی معلمان ندارد

وی تصریح کرد: سهمیه بندی بنزین هیچ تأثیری در زمان و نحوه اجرای نظام رتبه بندی معلمان ندارد و بودجه این مهم در قانون بودجه سال ۹۸ به صورت مجزا پیش بینی شده است و معلمان نباید نگرانی در این خصوص داشته باشند.

جزئیات تازه از نظام رتبه بندی معلمان

میرزاده درباره جزئیات نظام رتبه بندی معلمان، توضیح داد: موارد قطعی در خصوص اجرای نظام رتبه بندی، قرارگیری فرهنگیان در ۵ رتبه است که تا کنون در این خصوص تصمیم‌‎گیری شده، همچنین اجرای آن از اول مهرماه یکی دیگر از موارد قطعی است. ضمن اینکه مقرر شده از ۲۰۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان بر حقوق معلمان بر اساس رتبه معلمان افزوده شود.

آیا برای اجرای نظام رتبه بندی نیاز به ارائه لایحه به مجلس است؟

وی ادامه داد: البته در خصوص اجرای نظام رتبه بندی دو نظریه وجود دارد نخست برخی از نمایندگان و کارشناسان معتقدند با توجه به قید برنامه ششم توسعه نظام رتبه بندی باید به صورت لایحه به مجلس ارائه و پس از تصویب در صحن اجرایی شود ولی دومین نظریه این است که با توجه به اینکه رتبه بندی در قانون بودجه سنواتی سال ۹۸ قید شده است، دولت مجوز اجرای آن را دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص مزیت و معایب ارائه لایحه نظام رتبه بندی به مجلس، گفت: چنانچه دولت بخواهد لایحه‎‌ای در این خصوص به مجلس ارائه کند، زمان اجرای نظام رتبه بندی معلمان به تأخیر می‌‎افتد ولی در عین حال قانون شدن نظام رتبه بندی اعمال نظارت بر آن را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاه کاربران (۳ دیدگاه)

  1. سریال رتبه بندی معلمان هنوز تمام نشده و پایان خوشی هم براش پیش بینی نشده که سریال بنزین مدارس رو شروع کردید؟

دیدگاهتان را بنویسید