کمبود 16 هزارمعلم در سیستان و بلوچستان

آوای فرهنگی – رییس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۳۰۹ نفر از طریق ماده ۲۸ آزمون استخدامی کشور امسال جذب آموزش و پرورش این استان می‌شوند ، اما همچنان با کمبود ۱۶ هزار نیرو در آموزش و پرورش استان روبرو هستیم …

 

منصور نیک‌پناه رییس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری آوای فرهنگی اظهار داشت: امسال در کل کشور ۱۸ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می شوند که ۳هزار و ۳۰۹ نفر به این استان اختصاص دارد.

وی افزود: نتایج این آزمون استخدامی فردا یکشنبه ۱۵ دی از طریق سایت سازمان سنجش کشور اعلام و بر اساس برنامه ریزی انجام شده مراحل گزینش و جذب این افراد در بازه زمانی یک ماهه انجام می‌شود تا بعد از ارائه آموزش های لازم برای مهر ۹۹ این افراد آماده تدریس در مدارس استان شوند.

رییس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان تخصیص نیافتن سهمیه بومی را از جمله ایرادات وارده در آزمون استخدامی سالجاری عنوان کرد و افزود: با رایزنی های انجام شده درتلاشیم حداقل نیمی از استخدامی‌های دوره‌های آینده برای افزایش ماندگاری نیرو در منطقه به بومیان استان اختصاص یابد.

نیک‌پناه با بیان اینکه آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از کمبود ۱۶ هزار معلم رنج می برد افزود: با اختصاص سهمیه بومی شاهد افزایش ماندگاری نیرو و رفع خلاءهای موجود خواهیم بود.

وی گفت: همچنین از مجموع ۲۵ هزار سهمیه امسال کشور در آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان سهم استان یک هزار و ۶۵۰ نفر بود که هنوز ۴۵۰ نفر آنان به دلایل مختلف  جذب نشده اند که در تلاش هستیم زمینه جذب این افراد نیز با تکمیل ظرفیت فراهم شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان از آغاز ساخت پردیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان در زاهدان خبر داد و افزود: یک قطعه زمین با گستره بیش از ۵۰ هکتار در ورودی شهر زاهدان از سمت زابل برای احداث پردیس در نظر گرفته شده است که برای ساخت این پردیس جدید اعتبار ملی و استانی از سوی این دانشگاه در نظر گرفته شده که بعد از نهایی شدن نقشه ها سازمان نوسازی مدارس با مشارکت ساخت آن را آغاز خواهد کرد.

وی در پایان افزود: به زودی اخبار خوشی در خصوص مرکز تربیت معلم شهید حسینی زاهدان اعلام خواهد شد. همچنین پیشنهاداتی در خصوص احیای دانشسرا ها داده شده که امیدواریم نتیجه آن مطلوب باشد.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید