یادداشت دانشجویی/ دوراهی سخت آموزش برای دانش آموزان سیستان و بلوچستان

 آوای فرهنگی– این روز‌ها دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان در دوگانگی (دوراهی سخت) آموزش حضوری و مجازی به سر می‌برند.

 

فاطمه موحد، مسئول بسیج دانشجویی پردیس رسالت زاهدان

 

از سال گذشته با شیوع ویروس منحوس کرونا آموزش و پرورش کشور تحت تاثیر قرار گرفته است و آسیب‌های جدی به تعلیم و تربیت کشور وارد کرده است. با این حال راهکار‌هایی برای آموزش دانش آموزان پیشنهاد شده، اما هنوز خلاء آموزشی موجود در شرایط کرونایی پر نشده است.

این روز‌ها دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان در دوگانگی (دوراهی سخت) آموزش حضوری و مجازی به سر می‌برند. آقای وزیر! فرمودید که: ذمه ۱۵ میلیون دانش آموز روی دوش من است و باید اطمینان داشته باشم که آن‌ها به آموزش با کیفیت دسترسی دارند، در حالی که شاهد هستیم دانش آموزان سیستان و بلوچستان در تصمیمات شما نادیده انگاشته شده اند.

جناب وزیر شما اظهار داشتید: شاد، ظرفیت زیادی برای عدالت آموزشی در کشور ایجاد کرده و اکنون می‌توان گفت که در جهت رفع محرومیت آموزشی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار کشور یک ابزار قوی در دست داریم»، این در حالی است که ۶۲ درصد دانش آموزان ابتدایی در استان سیستان و بلوچستان به شاد دسترسی ندارند و باید برای تحصیل در مدارس حضور داشته باشند.

آقای حاجی میرزایی شما فرمودید که اعتقاد ما بر این است که آموزش حضوری نباید تعطیل شود و دانش آموزان با رعایت فاصله اجتماعی در مدرسه حضور داشته باشند، این در حالی است که بیش از ۷۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان به دلیل عدم رعایت پروتکل ها، اخطاریه بهداشتی دریافت کردند، بسیاری از مدارس و کلاس‌های درس به صورت کپری و کانکسی است و در برخی مناطق شاهد هستیم در کلاس‌های با ظرفیت کم تعداد بالایی دانش آموز حضور دارد.

باید یادآوری کرد که هنوز هستند مناطقی در سیستان و بلوچستان که به آب لوله کشی دسترسی ندارند، با این شرایط دانش آموزان چه طور می‌توانند به یکی از اصلی‌ترین نکات بهداشتی که شست وشوی مداوم دست هاست عمل کنند؟! سوال ما این است که ۳۲۸ هزار و ۵۴۱ نفر از دانش آموزان ابتدایی که به شکل حضوری آموزش میبینند چه طور باید با کمبود جا، نبود آب و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی درس بخوانند و چه کسی سلامت این دانش آموزان را تضمین می‌کند؟!

از طرفی چه طور باید ۴۰۰ هزار دانش آموز محروم از تدریس مجازی را به لحاظ آموزشی پوشش داد در حالی که بیش از ۳۰۰ منطقه در استان به دلیل عدم زیر ساخت‌های ارتباطی به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند؟! در حال حاضر دانش آموزان سیستان و بلوچستان اگر برای حفظ جان در خانه بمانند از تحصیل محروم می‌مانند و اگر برای تحصیل به مدرسه بروند جانشان در خطر است و این است دوگانگی سختی که بهای آن نابودی استعداد‌های این مرزو و بوم است. جناب آقای حاجی میرزایی از شما خواستاریم با توجه به شرایط کرونایی و عدم دسترسی بعضی از مناطق به اینترنت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مدارس، در راستای تسهیل امر آموزش برای دانش آموزان مستعد این مناطق قدمی بردارید، مادانشجو معلمان نیز به عنوان بازوی مقوم آموزش و پرورش از هیچ کمکی در راستای آموزش آینده سازان این مرز و بوم دریغ نخواهیم کرد./ خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

 

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید