مرگ دانش‌آموز کلاس هفتمی در اردو

آوای فرهنگی – روز شنبه، دوم اردیبهشت قرار بود روز شاد دختران یکی از مدارس سیرجان باشد که به اردوی بهاری بیرون از شهر رفته بودند، در عوض صحنه اردو تبدیل شد به صحنه مرگ یکی از هم‌کلاسی‌های‌شان که جان خود را در محدوده اردوگاه صاحب‌الزمان روستای تکزه در بخش پاریز، از دست داد…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی به نقل میزان ، «دانش‌آموز فاطیما بهروزیان که در مقطع هفتم متوسطه تحصیل می‌کرد، روز گذشته در اردوی دانش‌آموزی جان خود را از دست داد. عصر روز گذشته وی به همراه مربی پرورشی خود به تپه‌ها و صخره‌های خارج از محدوده اردوگاه صاحب‌الزمان روستای «تکزه» بخش «پاریز» رفته بود و از کوه پرت شد. مصدوم بلافاصله به بیمارستان اعزام شد اما در مسیر ۶٠ کیلومتری این روستا تا سیرجان به علت خونریزی مغزی جان باخت.»

در حالی که اخبار منتشر شده خبر از سقوط این دانش‌آموز از ارتفاع می‌دهند، رییس اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان می‌گوید که منطقه‌ای که اردوی دانش‌آموزی در آن برگزار شده بود، اصلا منطقه کوهستانی نیست.

امید سلاجقه در گفت‌وگو با «اعتماد» گفت: «در منطقه‌ای که اتفاق رخ داده است اصلا کوهی وجود ندارد، یک تپه هست که دانش‌آموزان در حال پیاده‌روی روی آن بودند که متاسفانه این دانش‌آموز همانجا زمین خورده و به نظر می‌رسد که به دلیل ضربه وارد شده به سرش فوت کرده است، اما سقوط و پرت شدن از ارتفاعی در کار نبوده.»

به گفته سلاجقه این مدرسه غیردولتی تمامی ضوابط مربوط به برگزاری اردوی دانش‌آموزی را رعایت کرده بوده است و دانش‌آموزان توسط معلمان و مدیر مدرسه همراهی می‌شدند: «این اتفاق بسیار نادری بود و خودمان هم هنوز باور نداریم که چگونه چنین اتفاقی رخ داده است. قرار شده تا دلیل قطعی مرگ پس از انجام کالبدشکافی توسط پزشکی قانونی اعلام شود. تنها چیزی که در مورد اتفاق شنیده‌ام این است که دانش‌آموز متوفی پیش از این اتفاق به دوستانش گفته که من ورزشکارم و کوهنوردم و شروع به دویدن کرده و به دلیل زمین خوردن این اتفاق رخ داده است.»

او می‌گوید که مسوولان آموزش و پرورش شهرستان برای دلجویی به خانواده سر زده‌اند و قرار است منطقه‌ای که حادثه در آن رخ داده است توسط نمایندگان آموزش و پرورش بررسی شود.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید