تأخیر در اعلام نتایج آزمون‌های استخدامی علت کمبود معلم در سیستان و بلوچستان بود

به گزارش آوای فرهنگی ، حسن بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: موضوع کمبود معلم در این استان مانند کمبود فضای آموزشی یک مشکل تاریخی مربوط به سال‌های گذشته است که در این استان همیشه وجود دارد.

 

وی افزود: یکی از مولفه‌های تأثیرگذار در این زمینه موضوع رشد جمعیت دانش‌آموزی در سیستان و بلوچستان بوده که بیشتر از رشد دانش‌آموزی در کشور است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تأکید کرد: سالانه حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز جدید وارد بدنه آموزش و پرورش استان می‌شوند و این مهم به‌تبع نیاز به فضای آموزشی و نیروی انسانی را افزایش می‌دهد.

 

وی ادامه داد: در سال جدید با حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز و ۴۹ هزار نیروی اداری و آموزشی کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در استان شروع شد، در ابتدای سال تحصیلی در برخی مناطق و کلاس‌های درسی با کمبود نیرو مواجه بودیم که یکی از دلایل آن اعلام با تأخیر نتایج آزمون‌های استخدامی دبیری، آموزگار ابتدایی و دانشگاه فرهنگیان از سوی سازمان سنجش بود.

 

بروشکی گفت: امروز خوشبختانه کمبود معلم در سیستان و بلوچستان به روش‌های مختلف انجام شده اگرچه این موضوع در سال‌های آینده وجود خواهد داشت؛ اما امسال تدابیری اندیشیده شده تا این مشکل رفع شود که یکی از این روش‌ها استفاده از نیروهایی است که از طریق آزمون‌های استخدامی وارد آموزش و پرورش شدند.

 

وی تصریح کرد: استفاده از نیروهای خرید خدمت آموزشی روش دیگری بود که حدود ۶ هزار و ۲۰۰ نفر سهمیه مجوز برای ادامه خدمت آنها صادر شد تا اقدام به تعلیم و تربیت در مدارس کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشسته، نیروهای سربازمعلم و سرباز طلبه برای جبران کمبود معلم از روش دیگر است، افزون بر آن از ظرفیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که در حال سپری‌کردن ترم هفت و هشت بودند در این زمینه استفاده شد تا در منطقه خدمتی خود بر حسب اعلام نیاز اقدام به تدریس کنند که در این زمینه کلاس‌های این دانشجویان نیز به صورت مجازی دایر می‌شود.

 

وی تأکید کرد: تمام تلاش آموزش و پرورش این است تا دانش‌آموزی از تحصیل عقب نماند بر این‌ اساس برای جبران موضوع کمبود معلم در سیستان و بلوچستان از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرده‌ایم و هم اکنون کلاس درسی بدون معلم در استان وجود ندارد./ایرنا

 

انتهای پیام/

https://splus.ir/patoyefarhangian1

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید