وضعیت مالی و اقتصادی بازنشستگان مطلوب نیست

آوای فرهنگی:نشست مشترک مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه و روسای کانونهای بازنشستگان و عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با محور پیگیری دغدغه ها و مشکلات معیشتی بازنشستگان برگزار شد.

 

به گزارش آوای فرهنگی ، در این نشست عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: وضعیت مالی و اقتصادی بازنشستگان مطلوب نیست و دولت باید علاوه بر رسیدگی به اوضاع مالی و اقتصادی، از تجربه و دانش آنها در سایر بخش ها نیز استفاده کند و نباید خدمات سی ساله این عزیزان به همین سادگی به هدر برود.

 

مصری بیان کرد: تمام توان خود را برای همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رفع مشکل محرومان و اقشار ضعیف جامعه به کار می بندیم.

 

وی اظهار داشت: من معتقدم باید کاری کنیم که پیشکسوتان ما که برای کشور تلاش کرده اند و زحمت کشیده اند نگرانی های کمتری داشته باشند.

 

این نماینده مجلس با تاکید براینکه از معترضان به تبعیض‌های حقوقی بازنشستگان هستیم، اذعان داشت: در اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، پیگیر این موضوعات هستیم.

 

مصری تصریح کرد: منابع موجود برای همسان سازی و رسیدگی به امور بازنشستگان انصافاً کافی نیست و وضعیت بازنشستگان هم خوب نیست و باید بحث های کلان و کارهای اساسی برای این قشر انجام شود.

 

مصری گفت: صندوق ها با مشکلات زیادی روبه رو هستند و اداره چنین سازمانهایی بسیار سخت است، چراکه از طرفی باید پرداختی داشته باشند، اما از طرف دیگر دریافتی کافی ندارند؛ ضمن اینکه شرکت‌های دولتی ضررده یا کم بازده به این صندوق‌ها طی سال های مختلف تحمیل شده است.

 

وی مشکلات بازنشستگان را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: بخش اول مسائل روحی، روانی و معنوی و بخش دوم نیازمندی‌های جسمی، معیشتی، رفاه و آسایش این قشر است که باید تأمین شود و نباید یک بازنشسته شرمنده فرزندان خود باشد.

 

او با بیان اینکه افراد وقتی به دوران بازنشستگی می رسند، هزینه‌ها افزایش یافته اما درآمدهای آنها کم می‌شود، گفت: وقتی افراد به سن بازنشستگی می رسند، از یک سو، اضافه کار و موارد اضافی حقوق آنها حذف می شود و در عمل حقوق آنها کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و از سوی دیگر این عزیزان تعداد خانوار زیادتری نسبت به شاغلین دارند و هزینه های آنها چند برابر است، بنابراین، هزینه ها و درآمدهای بازنشستگان با هم همخوان نیست.

 

انتهای پیام/

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید