صفحه اصلی > اختصاصی سیستان و بلوچستان : یادداشت/دغدغه‌ی مردم را که نشناسید می‌شود بحران!

یادداشت/دغدغه‌ی مردم را که نشناسید می‌شود بحران!

وقتی مدیری ناآشنا به علوم رسانه باشد و بالطبع دغدغه مردم را نشناسد، دغدغه مردم می شود بحران؛ شبی بارانی با رعد و برق های سهمگین در حال سپری شدن است و خانواده‌هایی که از خود می‌پرسند تکلیف فرزندانشان با تعطیلی و عدم تعطیلی مدارس فردای این باران شدید چه می‌شود و نمی‌دانند برای یافتن پاسخ این دغدغه خود به کجا مراجعه کنند؟

 

در واقع مسئله مسئله مهمی است که در اذهان خانواده‌های یک کلانشهر وجود دارد و از اذان صبح تا شروع ساعت مدارس خواب از سرشان برده و به دنبال خبری هستند که بدانند آیا با وجود آبگرفتگی معابر و کاستی‌های محرز در زیرساخت‌های شهری، مدارس تعطیل می‌شوند یا که خیر؟ در همین حین چندین کانال در فضای مجازی خبر از تعطیلی دبستان‌های زاهدان در نوبت صبح می‌دهند و همزمان شبکه استانی زیرنویس تعطیلی دبستانی ها را با احساس مسئولیت، دغدغه شناسی و مخاطب شناسی صحیح از خانواده‌ها، اطلاع رسانی می‌‌کنند. اما سپس تکذیب می شود چون که مثلاً فلان مقام مسئول اعلام نکرده، تعطیل نیست.

 

اما سوال اصلی این است که چه کسی باید در لحظه حیاتی و مهم دغدغه خانواده‌ها را شناسایی کند و به این بحران مهم فکری آنان پاسخ دهد؟ پاسخ دهنده این بحران کجا قرار دارد و کیست؟ مردم چگونه می‌توانند با سریع‌ترین روش ممکن تکلیف خودشان و فرزندانشان را بدانند؟ آیا با وجود استرس صبحگاهی باید چشمشان به فضای مجازی باشد یا شبکه استانی هامون یا شبکه خبر؟ و اگر همانند سنوات گذشته فرزندانشان را درب مدارس رساندند و خودشان هم بر سر کار خود رفتند سپس اعلام شود که بله مدارس تعطیل است، تکلیفشان چه می‌شود!؟ بر همین اساس است که می گوییم این مسئله یک مسئله مهمی است.

 

واضح است؛ اگر دغدغه مردم و بحران استرس آنان به واسطه آبگرفتگی شدید معابر و از سوی دیگر نامشخص بودن تداوم بارندگی‌ها در مدیران مسئول به اندازه سر سوزنی وجود داشته باشد، یقیناً باید با قید فوریت با منابع معتبر در فضای مجازی و حتی شبکه استانی هامون ارتباط برقرار کنند و پیش از هرگونه گمانه زنی، روایتگر اول باشند نه تکذیب کننده نهایی!!! به نظر می‌رسد آنچه که واژه‌ای نامفهوم و نامأنوس در بحران‌های ساده و نپیچیده در باران ها و سیلاب های استان بوده همین عدم مدیریت صحیح بحران به کمک رسانه‌ها بوده است.

 

 

انتهای پیام/

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاه کاربران (۱ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید