ارتکاب تخلف از سوی کارکنان، آثار زیانباری بر دستگاه مترتب می سازد

آوای فرهنگی – بروشکی در گردهمایی اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری قطب ۵ کشور در چابهار گفت: ارتکاب تخلف از سوی کارکنان، آثار زیانباری بر دستگاه مترتب می سازد؛ از همین روی آشنایی بیش از پیش کارکنان با قوانین سازمانی در کاهش بروز تخلفات اداری نقش بسزایی دارد.

 

به گزارش آوای فرهنگی ، حسن بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گردهمایی اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری قطب ۵ کشور که با حضور استان های البرز، شهرستان های تهران، تهران، قم، قزوین و سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار گردید؛ اظهار داشت: تبعیت و پیروی از  قوانین در مسیر انحام وظایف سازمانی یک اصل است و همگان باید تمکین به قانون کرده و قانون مدار باشیم.

 

وی افزود: یکی از وظایف مهم کارکنان هر دستگاهی، رعایت ملاحظات اداری و سازمانی و وجود نظم و انضباط در محیط کار است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: واحدهای نظارتی در برقراری و پیاده نمودن قوانین نقش بسزایی دارند و باید از ارتکاب تخلف احتمالی در چارچوب قوانین پیشگیری کنند.

 

بروشکی گفت: البته باید دقت داشت که برخورد با متخلف و مواجهه با تخلف صورت گرفته با رویکرد بازدارندگی، هدایت، ارشاد و اصلاح صورت پذیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه رسیدگی به تخلفات اداری نیز صدور آرا برای افراد متخلف باید با هدف تنبّه و عبرت آموزی و پیشگیری از وقوع مجدد آن انجام پذیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همگان می دانیم که هرگونه تخلف در محیط اداری در حقیقت نوعی اجحاف و تضییع حقوق عامه و بیت المال است که در نوع خود جای بحث دارد و علاوه بر پیگرد قانونی، خشم و غضب الهی را نیز بدنبال خواهد داشت.

 

بروشکی گفت: قانون برای همه یکسان است؛ همه در مقابل قانون مطیع هستیم و داشتن رده و موقعیت و منصب مهم نبوده و نخواهد بود.

 

وی در پایان سخنانش بیان داشت: بروز تخلف در هر مجموعه ای موجب نارضایتی و بی اعتمادی مخاطبان و عموم مردم می شود و لازم است بشدت از این مقوله ناهنجار پرهیز و سلامت در کار و رفتار کارکنان مدنظر همگان باشد.

 

انتهای خبر/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید