هیچ کمبود کتاب‌درسی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

آوای فرهنگی – بروشکی: دانش‌آموزانی که به هر دلیلی با تأخیر اقدام به ثبت‌نام در سامانه “سیدا” و ثبت کتاب‌درسی کرده باشند به علت اینکه اطلاعات آنها با تأخیر در سامانه بارگذاری شده قطعاً در دریافت کتاب با مشکل روبرو شده‌اند بر این اساس بروز این مشکل از سوی آموزش و پرورش نیست.

 

به گزارش آوای فرهنگی ، حسن بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تأکید بر این مطلب که در این استان با کمبود کتاب‌درسی مواجه نیستیم، بیان کرد: کتاب‌های درسی تنها در این استان رایگان توزیع می‌شود، امسال برای اولین‌بار از ۱۶ خردادماه اقدام به توزیع کتاب‌درسی در دستور کار قرار گرفت.

 

وی افزود: فرآیند تخصیص کتاب‌های درسی به هر دانش‌آموز منوط به ثبت‌نام آنان در سامانه “سیدا” و ثبت سفارش کتاب درس است، خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید پیگیر ثبت نهایی خود در این سامانه‌ها باشند به این علت که دانش‌آموزی که از این طریق ثبت‌نام کرده باشد بر اساس کد ملی کتاب دریافت خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه در مدارس غیردولتی کتاب با پرداخت هزینه از سوی والدین دانش‌آموز توزیع می‌شود، ادامه داد: مشکلی در تأمین و کمبود کتاب‌درسی در سیستان و بلوچستان نداشته‌ایم و تاکنون در همه مناطق و مدارس کتاب‌درسی توزیع شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دانش‌آموزانی که به هر دلیلی مهاجرت یا شرایط شغلی والدین با تأخیر اقدام به ثبت‌نام در سامانه “سیدا” و ثبت کتاب‌درسی کرده باشند به علت اینکه اطلاعات آنها با تأخیر در سامانه بارگذاری شده قطعاً در دریافت کتاب با مشکل روبرو شده‌اند بر این اساس بروز این مشکل از سوی آموزش و پرورش نیست و کوتاهی به دانش‌آموز و خانواده برمی‌گردد؛ بنابراین کتاب هم با تأخیر به دست آنها می‌رسد./ایرنا

 

انتهای خبر/

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید