مصمم به رفع مشکل کمبود معلم در مدارس کشور هستیم

آوای فرهنگی – وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه هیچ وقت دوست نداشته که کلاس درسی بدون معلم بماند و کمبود معلمی داشته باشد، گفت: این قول را می دهیم که نگذاریم کمبود معلم در کشور ایجاد شود. با این حال این وعده زمانی محقق می شود که آنهایی که پشتبان آموزش و پرورش هستند به وظایف خود عمل کنند.

 

 

به گزارش آوای فرهنگی ، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره چرایی  معضل کمبود معلم در کلاس های درس برخی مدارس کشور،گفت: یکی از مشکلات در این بخش مربوط به مباحث سنواتی است که قریب به دو دهه با آن دست به گریبان بوده و به جای اینکه آن را برطرف کنیم، مشکلات را به دولت بعدی منتقل کرده ایم.

 

وی تاکید کرد: این دولت با وجود همه تنگناها و فشارها مصمم است که مشکل کمبود معلم در کلاس های درس را به دولت بعد منتقل نکرده و آن را برطرف کند.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین ماموریت ما در این بخش مربوط به تقویت دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی  و موضوع تربیت معلم به کمک دانشگاه های دیگر است،بیان کرد: همچنین استخدام معلمان باید با فاصله زمانی مناسب و برآورد دقیق انجام شود. بنابراین هم وزارت آموزش و پرورش و هم سازمان اداری و استخدامی به کمک سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی طرح های خوبی را برای ریشه کن کردن کمبود معلم در کشور دارند تا به یاری خداوند و کمک نمایندگان مجلس این معضل به طور اساسی برطرف شود.

 

صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش به کمک سایر دستگاه ها قادر به رفع مشکلات در زمینه کمبود معلم در کلاس های درس خواهد بود، گفت: آموزش و پرورش هیچ وقت دوست نداشته که کلاس درسی بدون معلم بماند و کمبود معلمی داشته باشد. بنابراین این قول را می دهیم که نگذاریم کمبود معلم ایجاد شود. با این حال این وعده زمانی محقق می شود که آنهایی که پشتبان آموزش و پرورش هستند به وظایف خود به درستی عمل کنند.

 

انتهای خبر/

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید