صفحه اصلی > اختصاصی سیستان و بلوچستان : معلمان خرید خدمت سیستان و بلوچستان خواستار پیگیری مطالبات خود شدند

معلمان خرید خدمت سیستان و بلوچستان خواستار پیگیری مطالبات خود شدند

آوای فرهنگی – گروهی از فرهنگیان خرید خدمات آموزشی در استان سیستان و بلوچستان با انتقاد از تأخیر در پرداخت حق الزحمه خود در ماه‌های گذشته، از استاندار و مسئولان آموزش و پرورش استان خواستار پیگیری و پرداخت این مطالبات شدند…

 

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، ایرنا نوشت:طرح خرید خدمات آموزشی یا نیروهای برون سپار از سال ۱۳۹۳ در مناطق محروم کشور با هدف جبران مشکل کمبود معلم دانش‌آموزان مناطق محروم اجرا شد.

معلمان در این طرح تمام هم‌وغم خود را با وجود مشقت‌های زیاد و محرومیت‌های موجود در نقاط مختلف استان پهناور سیستان و بلوچستان بکار گرفتند تا در مناطق دورافتاده و روستایی وقفه در روند آموزشی دانش‌آموزان ایجاد شود.

برخی معلمان خرید خدمت در سیستان و بلوچستان معتقدند تلاش شبانه‌روزی آنها اگر بیشتر از معلمان رسمی و سایر نیروهای آموزشی نباشد، کمتر از آن هم نیست اما روند پرداخت حقوق آنها نیازمند بازنگری و تمهیدات بهتری است.

معلمانی که در طرح خرید خدمات آموزشی هستند، چندماهی است بدون دریافت حقوق سر کلاس درس حضور می‌یابند تا دانش‌آموزان به دلیل نبود معلم از تحصیل بازنمانند.

تاخیر در پرداخت حقوق‌ انگیزه را می‌گیرد

در همین راستا شماری از معلمان طرح خرید خدمات آموزشی سیستان و بلوچستان ضمن گلایه‌ از تعویق پرداخت حق‌الزحمه کارشان، گفتند: از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون واریزی برای آنها انجام نشده و به نوعی شرمنده خانواده‌های خود هستند.

در تماسی که معلمان طرح خرید خدمات آموزشی از شهرهای مختلف بویژه سیب و سوران با خبرنگار ایرنا داشتند، همچنان چشم انتظار رسیدگی متولیان امر در آموزش و پرورش سیستان هستند و از شخص استاندار استدعا دارند تا به مشکلات آن‌ها رسیدگی کند تا بتوانند حداقل‌های زندگی خود را تأمین کنند.

یکی از نیروهای خرید خدمات آموزشی سیستان و بلوچستان از شهرستان دشتیاری به نمایندگی از سایر نیروهای مشمول این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پرداخت مطالبات ما به تعویق افتاده این در حالی است که در طرح خرید خدمات آموزشی، از نیروهای بومی تحصیل‌کرده استفاده شده که این موضوع موجب ارتقای کیفیت مدارس محروم می‌شود؛ اما تاخیر در حقوق‌ها انگیزه را از معلمان می‌گیرد.

این معلم روستایی افزود: با وجود اینکه ماه‌هاست حقوق دریافت نکرده‌ایم؛ اما با عشق سر کلاس درس حاضر شده تا دانش‌آموزی در روند آموزش خود دچار مشکل نشود و در برابر آن، تقاضای ما پرداخت حقوق به موقع است.

وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان استان پاسخگوی این مطالبات باشند.

پرداخت حقوق عقب‌مانده در انتظار وصول اعتبار از سازمان برنامه و بودجه

مدیر اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان پیرامون گلایه معلمان طرح خرید خدمات آموزشی مبنی بر عدم پرداخت به موقع حقوق، بیان کرد: پرداخت حق الزحمه نیروهای خرید خدمات آموزشی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان با جدیت در حال پیگیری است.

داود گلی افزود: معلمان طرح خرید خدمات آموزشی حقوق سه ماه اردیبهشت، مهر و آبان ۱۴۰۲ را طلب دارند که پیگیر تامین اعتبار آن از سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.

وی ادامه داد: معلمان طرح خرید خدمات آموزشی از سال ۹۳ تاکنون با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند و هر سال بر حسب نیاز و ضرورت، آموزش و پرورش از وجود این معلمان استفاده کرده و به آمارشان نیز افزوده شده است.

مدیر اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: قانون طرح خرید خدمات آموزشی برای پرداخت حقوق و مجوز به‌کارگیری در صورت نیاز و تأمین اعتبار انجام می‌شود؛ یعنی اگر سازمان برنامه و بودجه اعتبار ریالی را تأمین کند حقوق این افراد پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: محل حقوق نیروهای طرح خرید خدمات آموزشی از ردیف برون‌سپاری تأمین می‌شود.

گلی با بیان اینکه در تلاش هستیم با پیگیری‌های انجام شده حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی به زودی به حساب‌هایشان واریز شود، گفت: این وعده را حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش به استان‌هایی داده است که از ظرفیت نیروهای طرح خرید خدمات آموزشی استفاده کرده‌اند.

وی تأکید کرد: در حال رایزنی هستیم به محض وصول اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه حق‌الزحمه معلمان طرح خرید خدمات آموزشی پرداخت خواهد شد./ایرنا

انتهای خبر/

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی
پست های مرتبط

آمادگی ۱۱۹ مدرسه،خانه معلم و اردوگاه برای پذیرش مهمانان نوروزی ۱۴۰۳در سیستان و بلوچستان

آوای فرهنگی – معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش…

دیدگاهتان را بنویسید