صفحه اصلی > اختصاصی سیستان و بلوچستان : ایجاد حساسیت و دقت نظر در مقوله آزمون ها در بین مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان ضرورت دارد

ایجاد حساسیت و دقت نظر در مقوله آزمون ها در بین مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان ضرورت دارد

آوای فرهنگی – مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با مدیران مدارس متوسطه اول و دوم زاهدان که با محوریت تجزیه و تحلیل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: در راستای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان با توجه به نهایی شدن امتحانات پایه دهم و یازدهم، ایجاد حساسیت و دقت نظر در بین مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان ضرورت دارد…

 

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ؛  بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با مدیران مدارس متوسطه اول و دوم زاهدان که با محوریت تجزیه و تحلیل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: نهایی شدن امتحانات دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم، حساسیت کار در دوره متوسطه را دوچندان کرده و می طلبد تا با دقت نظر بیشتری این مقوله در ابعاد مختلف پیگیری و دنبال شود.

وی افزود: تحلیل نتایج امتحانات نهایی سال جاری می تواند ترسیم کننده نقشه راه برای سال آینده باشد و مسیر را برای رسیدن به هدف تعیین نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: بررسی و تحلیل دقیق و لحاظ نمودن معیارهای سنجش و پایش تحصیلی در نتایج امتحانات، عاملی موثر برای فراهم شدن رشد آموزشی دانش آموزان است.

بروشکی بیان داشت: امتحانات نهایی از مهم‌ترین خروجی‌های نظام آموزشی کشور است که بر اساس استانداردهای موجود برگزار و نتایج آن باید تجزیه و تحلیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: برای پیگیری و تحقق هدف مورد نظر یعنی دستیابی به نتایج مطلوب در امتحانات نهایی، وظیفه سنگینی از جمله برنامه‌ریزی در راستای ارتقا مدیران و دبیران مدارس بر عهده حوزه آموزش متوسطه است.

بروشکی بر لزوم آگاهی بخشی به خانواده‌ها و نقش آفرینی انجمن اولیا و مربیان در خصوص تاثیر معدل و نهایی شدن امتحانات پایه دهم و یازدهم تاکید نمود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به نقش مهم گروه های آموزشی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی، گروههای آموزشی در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش نقش مهمی دارند.

بروشکی گروه های آموزشی را به عنوان مجامع آموزشی، پرورشی و پژوهشی در جهت برقراری تعامل و ارتباط سازنده بین دبیران در سطح استان معرفی کرد و گفت: بهره‌گیری از این ظرفیت در حوزه آموزش باید جدی گرفته شود و با تمام توان گروه های آموزشی پای کار باشند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع هدایت تحصیلی، بیان کرد: همراهی خانواده ها با برنامه تحصیلی فرزندشان بصورت مستمر کمک شایانی به انتخاب صحیح و مطلوب رشته و آینده شغلی دانش آموزان خواهد کرد.

انتهای خبر/

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی
پست های مرتبط

آمادگی ۱۱۹ مدرسه،خانه معلم و اردوگاه برای پذیرش مهمانان نوروزی ۱۴۰۳در سیستان و بلوچستان

آوای فرهنگی – معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش…

دیدگاهتان را بنویسید