صفحه اصلی > دانشگاه فرهنگیان : اخذ شهریه توسط دانشگاه فرهنگیان از معلمان تازه استخدام شده خلاف قانون است

اخذ شهریه توسط دانشگاه فرهنگیان از معلمان تازه استخدام شده خلاف قانون است

آوای فرهنگی – نماینده مردم بجنورد گفت: پرداخت شهریه توسط معلمان تازه استخدام شده در آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان بابت دوره مهارت‌آموزی کاملا خلاف است.

 

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ؛ محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره الزام معلمان تازه استخدام شده به پرداخت مبلغ پنح میلیون و چهارصد هزار تومان به دانشگاه فرهنگیان برای دوره مهارت‌آموزی گفت: پرداخت این مبلغ به دانشگاه فرهنگیان بابت دوره آموزشی کاملا خلاف است.

وی ادامه داد: کسی که وارد دوره آمادگی استخدام می‌شود در هر دستگاهی که باشد آموزش باید به صورت رایگان باشد. در وزارت آموزش و پرورش افراد استخدام شده موظفند دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان ببینند و اگر این دانشگاه نیاز به بودجه دارد یا باید وزارت آموزش و پرورش پرداخت کند و اگر آموزش و پرورش این پول را ندارد باید به مجلس اعلام کند تا یک ردیف بودجه برای آن باز شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس ادامه داد: چرا پرداخت این مبلغ باید توسط کسی باشد که تازه استخدام شده و هنوز حقوقی دریافت نکرده چراکه این امر خلاف است و منشا قانونی ندارد و اقدام وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در این زمینه قابل توجیه نیست، چون سابقه قبلی هم نداشته است.

وحیدی بیان کرد: اگر قبل از استخدام در آموزش و پرورش هر دوره‌ای می‌خواهند ببینند مربوط به خودشان است، اما بعد از اینکه استخدام انجام شده و طرف در سیستم آموزش و پرورش قرار گرفته این پرداختی در دانشگاه فرهنگیان هیچ منشا قانونی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: ما به این اقدام دانشگاه فرهنگیان اعتراض کردیم و در جلسه کمیسیون هم این موضوع طرح شد و حتما جزو مواردی است که در سوال از وزیر آموزش و پرورش بابت فرآیند استخدام مورد طرح قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس گفت: اگر وزیر پاسخ قانع‌کننده‌ای نداشته باشد که حتما ندارد، چون منشا دریافتی این پول منطقی نیست حتما در مجلس به آن رسیدگی می‌شود. ما مصرانه خواهش داریم که آموزش و پرورش اخذ مبلغ از استخدام‌شدگان را اصلاح کند.

انتهای پیام/

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی
پست های مرتبط

سالی ۲۵ درصد به سهمیه دانشگاه فرهنگیان افزوده می‌شود

آوای فرهنگی – وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون‌های استخدامی…

۱۴۰۲-۱۱-۱۵

ابطال کسر 45 درصد از حقوق دانشجو معلمان توسط دیوان عدالت اداری

آوای فرهنگی – هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، مصوبه کسر ۴۵ درصد…

۱۴۰۲-۱۰-۰۷

دیدگاه کاربران (۱ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید