صفحه اصلی > اختصاصی سیستان و بلوچستان : آموزش و پرورش در مسیر تغییر وضع موجود قرار گرفته است

آموزش و پرورش در مسیر تغییر وضع موجود قرار گرفته است

آوای فرهنگی– مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ضرورت کنونی کار در دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد تحول و دگرگونی و تغییر در رویه هاست؛ از همین روی برای تحقق این موضوع و پیشرفت آموزش و پرورش استان، برنامه جامع ۵ ساله تدوین و به اجرا در خواهد آمد.

 

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، حسن بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: دستگاه تعلیم و تربیت با تمام توان و تلاش به دنبال انجام کار در مسیر اصلی خودش و با هدف ایجاد تغییر نسبت به گذشته و افقی رو به جلو و بدون پرداختن به حواشی خواهد بود و این مهم بی‌وقفه استمرار دارد.

وی افزود: از آنجایی که جامعه هدف و مخاطب نظام آموزشی آحاد جامعه و همه ایرانیان و خانواده‌ها هستند؛ به نوعی آموزش و پرورش در یکایک خانه‌ها ورود پیدا کرده و این نشان از ضرورت مشارکت، همراهی و تعامل اولیا با مدارس و برنامه‌های جاری آن دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: اعتقاد داریم دستگاه تعلیم و تربیت در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف باید با برنامه و حول محور برنامه‌ریزی حرکت کند؛ فلذا ضرورت وجود برنامه‌ای منسجم، مدون و تعریف شده احساس می‌شود و بر آن شدیم تا برنامه ۵ ساله توسعه آموزش و پرورش را با رویکرد ایجاد تحول و افقی رو به پیشرفت تدوین و پیشنهاد نماییم.

بروشکی بیان داشت: این سند به عنوان نقشه راه و ترسیم مسیر حرکت ۵ سال آینده آموزش و پرورش استان خواهد بود و همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها بر اساس و معیار مولفه‌های پیش بینی شده در دل آن پیش خواهد رفت.

وی گفت: این سند دارای ۶ فصل به شرح زیر می‌باشد:

– ترسیم وضع موجود آموزش و پرورش استان

– اسناد بالادستی ناظر بر اجرای برنامه

– تحلیل و بررسی عوامل داخلی و خارجی موثر بر شاخص‌های مطرح شده در دوره های تحصیلی

– تدوین استراتژی‌های ارتقاء شاخص‌ها به تفکیک مقطع بر اساس اقلیم تعیین شده

– تدوین سیاست‌های اجرایی و برنامه عملیاتی در راستای بهبود شاخص‌ها

 

آموزش و پرورش، اصل و راهبرد نظام است

محمد کرمی استاندارسیستان و بلوچستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای تدوین سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی و تربیتی اظهار کرد: لازم است در مراحل اجرایی کار سند، نگاه و توجه دقیقی به شرایط در نظر گرفته شده و رسیدن به نقطه مطلوب و اهداف آن نیز وجود داشته باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان افزود: ارزیابی مراحل اجرایی شدن سند و بررسی عملکرد حوزه های مختلف در مقاطع زمانی، از اصول کار در هر سندی خواهد بود‌.

کرمی ادامه داد: البته باید شرایط خاص استان در ابعاد مختلف آن در همه اسناد و برنامه های کلان لحاظ و به دقت مورد نظر قرار گیرد.

استاندارسیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه در آموزش و پرورش سند مهم و حیاتی تحول بنیادین به عنوان سندی بالادستی همه ابعاد و زوایای کار در نظام تعلیم و تربیت را تبیین و ترسیم کرده که تمکین به آن در همه برنامه ها ضرورت دارد.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود مقوله مولدسازی در املاک آموزش و پرورش و تامین زمین برای ساخت مسکن فرهنگیان را مهم خواند و گفت: کمک به آموزش و پرورش برای حل برخی مشکلات و چالش‌های پیش رو و بهره گیری از همه بسترها لازم است.

آموزش و پرورش در مسیر تغییر وضع موجود قرار گرفته است

انتهای پیام/

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید