صفحه اصلی > اخبار : کمبود ۶۰ هزار نیروی سرایدار و خدمتگزار در مدارس

کمبود ۶۰ هزار نیروی سرایدار و خدمتگزار در مدارس

آوای فرهنگی – عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره مصوبه پیشنهادی کمیسیون آموزش برای تقویت جایگاه نیروهای سرایدار و خدمتگزار در مدارس، گفت:علاوه بر ضرورت تقویت جایگاه و حقوق معلمان، کمبود ۶۰ هزار نیروهای سرایدار نیز موجب آسیب رسانی به مدارس کشور شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدبیر صورت گرفته در کمیسیون آموزش برای ارتقای حقوق و شأن سرایداران و نیروهای خدمتگزار در مدارس، عنوان کرد: این قشر زحمتکش در مدارس کمترین حقوق در بین کارمندان و کارکنان دولت دریافت می‌کنند که طی سالیان گذشته هیچ توجهی به معیشت آنان نشده است.

وی با بیان اینکه وجود نیروهای خدماتی و خدمتگزار می‌تواند به افزایش کیفیت فضای آموزشی در مدارس سراسر کشور کمک کند، افزود: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از مدارس با کمبود نیروهای سرایدار مواجه بوده و اگر هم برخی مدارس از وجود این عزیزان برخوردارند، حقوق و مزایای پایینی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حداقل ۶۰ هزار نیروی خدمتگزار و سرایدار در مدارس سراسر کشور نیازمندیم، گفت: نبود این نیروها از بین رفتن تجهیزات و وسایل در مدارس و حتی به سرقت رسیدن آن‌ها می‌شود و این عزیزان به افزایش امنیت و کیفیت مدارس نیز کمک می‌کنند.

شادمهر اضافه کرد: بر اساس مصوبه پیشنهادی کمیسیون آموزش در بودجه ۱۴۰۳، فوق العاده ویژه ۳۵ درصدی برای خدمتگزاران مدارس و ۵۰ درصدی برای سرایداران از حداقل حقوق دریافتی کارکنان دولت منظور خواهد شد که این پیشنهاد منجر به افزایش حقوق نیروهای خدمتگزار و سرایداران می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: امیدواریم با موافقت کمیسیون تلفیق بودجه این حمایت از نیروهای خدمتگزار و سرایدار فراهم شود تا حمایتی از این نیروهای خدوم باشد. این مصوبه پیشنهادی باید در کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی تصویب و برای اجرا به تأیید شورای نگهبان برسد.

انتهای ییام/

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید