صفحه اصلی > اختصاصی سیستان و بلوچستان : رتبه اول تحویل کلاس در سال ۱۴۰۲ به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

رتبه اول تحویل کلاس در سال ۱۴۰۲ به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

آوای فرهنگی – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ هم از نظر تحویل کلاس ساخته شده و هم از نظر مشارکت خیرین در مدرسه سازی ، استان در رتبه اول کشوری قرار گرفته است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴ هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، میثم لک‌زایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان که در سالن کنفرانس خانه معلم زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش زیربنای توسعه است و مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش سکان دار و هدایت کننده نظام تعلیم و تربیت هستند.

وی  با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان ۳/۸ مترمربع است، افزود: در دولت سیزدهم عزم جدی برای ساخت فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان صورت گرفت و همچنین سعی شد تا در نرخ سرانه فضای آموزشی، عدالت در شهرستان ها و مناطق حفظ شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مجموع در دولت دوازدهم ۳ هزار و ۶۶۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان ساخته شد؛ در حالی که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴ هزار کلاس درس در این استان ساخته و مدرسه سازی به یک جریان تبدیل شده است.

لک‌زایی بر نقش مدیران و روسای آموزش و پرورش در اولویت بندی نیازهای مناطق و شهرستان ها تاکید کرد و گفت: اگر اولویت بندی و نیازسنجی به درستی انجام شود، تامین فضای آموزشی و تجهیزات و تعمیرات نیز به خوبی و در جای خود انجام خواهد شد.

وی همچنین بر انجام پروژه های خیری با نظارت نوسازی مدارس تاکید کرد و گفت: مدیران و روسای آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق باید ارتباط خیرین مدرسه ساز با نوسازی را فراهم کنند تا پروژه در مراحل مختلف با نظارت این مجموعه انجام شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان مشکل آب و برق مدارس را یکی از مهمترین مسائل عنوان کرد و گفت: در این راستا تفاهم نامه ای با شرکت برق استان منعقد شده است تا اجرای شبکه برق مدارس را انجام دهند.

لک‌زایی خاطر نشان کرد: در زمینه آب و فاضلاب نیز اقدام مشابهی در حال انجام و پیگیری است که مشارکت و پیگیری مدیران و روسای آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق را می طلبد.

وی همچنین به اجرای دو طرح شهید عرب و شهید عجمیان در مدارس استان اشاره کرد و گفت: در طرح شهید عجمیان بیش از ۷۰ تن رنگ توزیع و ۵۵۰ کلاس درس شاداب سازی شد.

انتهای پیام/

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید