صفحه اصلی > اختصاصی سیستان و بلوچستان : مجموعه‌های آموزشی با تلاش و جدیت ‌می‌توانند؛ باعث رشد و پیشرفت استان شوند

مجموعه‌های آموزشی با تلاش و جدیت ‌می‌توانند؛ باعث رشد و پیشرفت استان شوند

آوای فرهنگی – استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیشرفت در عرصه های مختلف و کاهش مشکلات دانشگاهی مستلزم عملکرد مناسب در آموزش و پرورش است و حضور نخبگان در هر مجموعه‌ای عامل تحول خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، محمد کرمی استاندار در نشست صمیمانه با نخبگان دانش آموزی سیستان و بلوچستان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: مجموعه‌های آموزشی با تلاش و جدیت ‌می‌توانند؛ باعث رشد و پیشرفت استان شوند.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است، تاکید کرد: با وجود جوانان و نوجوانان خوش استعداد استان باید در عرصه های مختلف رتبه‌های برتر را کسب کنیم.

وی با تاکید برتوجه ویژه‌ به نوجوانان و جوانان مستعد روستاها بیان داشت: گروه راهبر اصلی برای نخبگان دانش‌آموزی تشکیل گردد.

استاندارتصریح کرد: بیشترین جامعه بیکار فارغ التحصیلان دانشگاهها هستند، براین اساس پالایش رشته‌های دانشگاهی انجام گرفته است.

کرمی اذعان کرد: مراکز آموزشی باید نیروی کارآفرین پرورش دهند و در آموزش و پرورش مهارت محوری مورد توجه باشد.

وی گفت: دانش آموزان در فضاهای علمی حضور فعال و موثر داشته باشند، در پارک‌های علم و فناوری برای دانش آموزان فضای مناسبی مهیا شده است.

استاندار با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند از توان دانش آموزان بهره ببرند بیان داشت: حضور دانش آموزان یک قدرت عظیمی است که سبب حل بسیاری از مسائل خواهد شد.

کرمی با اشاره به اهمیت مطالعه تصریح کرد: مطالعه در جهش فکری تاثیرگذار است و محصلان به سبب بارش فکری و تحرک ایجاد شده می توانند به موفقیت دست یابند.

وی با اشاره به معجزات علمی قرآن بیان داشت: قرآن راه‌گشای علم، کتاب هدایت و بهترین راهنمای زندگی است.

استاندار اذعان کرد: نوآوری در موضوعات تحقیقاتی باید مورد توجه باشد، توانمندی علمی سبب توانمندی در همه عرصه‌ها است.

کرمی با اشاره به تلا‌شهای شبانه روزی شهید تهرانی مقدم بیان داشت: موفقیت در ساخت پهباد‌ها و موشک ها نتیجه تلاش و با قدرت و اراده ایستادن است، برای موفقیت اراده‌های خود را قوی نمایید.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بیان داشت: امروز در کشور شرایط لازم برای انجام کارها فراهم شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: دشمنان با جنگ شناختی در تلاش هستند، که اراده‌ها را بشکنند و در دل مردم یاس و ناامیدی ایجاد کنند، زیرا می‌دانند خلاق‌ترین جوان‌ها جوان‌های ایرانی هستند.

کرمی با تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه تامین آب و انتقال آب دریای عمان افزود: با بیان مشکلات مسئله‌ای حل نمی‌شود باید همه در زمینه حل مشکلات تلاش کنند.

وی تصریح کرد: بزرگترین ظرفیت‌های ما جوانان و نوجوانان هستند که می‌توانند؛ عامل تحول و تغییر در همه عرصه‌ها باشند.

استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه معادن، فراوری مواد خام معدنی، تجارت، کشاورزی، ایجاد نخلستان‌ها و باغ‌های موز افزود: فعالیت‌های مختلف اقتصادی تحت عنوان راهیان پیشرفت و بازدیدهای دانش آموزی مورد توجه قرار گیرد.

کرمی بر پیشرفت و رشد سریع شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: ما به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماموریت داده‌ایم که دانش آموزان؛ تعاونی‌هایی را شکل دهند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان ارتباط مناسبی با دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های تولیدی داشته باشند.

استاندار اذعان کرد: دانش آموزان در مورد مسائل استان علاوه بر بیان دیدگاه و نظرات راه حل نیز ارائه نمایند.

کرمی گفت: انتقادها باید سازنده باشد نقد بدون ارائه راه حل نمی‌تواند عامل اصلاح امور باشد.

وی بیان داشت: رشد و بالندگی را نباید به امکانات گره زد، افراد توانمند و خلاق با کمترین امکانات بیشترین پیشرفت را دارند.

استاندار با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از دلایل این پیروزی حضور آحاد ملت ایران در میدان مبارزه بود.

کرمی تصریح کرد: تحریم‌ها فرصتی برای پیشرفت ایران است و تاکنون با تمام تحریم‌ها و تهدیدهای مستکبرین جهان شاهد پیشرفت ایران هستیم.

وی بیان داشت: حضور همه ملت در میدان عامل موفقیت بوده و ما امروز شاهد هستیم که حرکت‌های آزادی‌خواهان جهان با الگوپذیری از انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید