صفحه اصلی > اخبار : حداقل انتظار از برگزارکنندگان آزمون استخدامی تعیین تکلیف به موقع نتایج است

حداقل انتظار از برگزارکنندگان آزمون استخدامی تعیین تکلیف به موقع نتایج است

آوای فرهنگی – سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در اسفندماه سال جاری و اردیبهشت ماه سال آینده، گفت: انتظار داریم نتایج اعتراضات آزمون قبلی  آموزش و پرورش هرچه سریع‎تر تعیین تکلیف شود.

 

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در اسفندماه ۱۴۰۲ و اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ، اظهار کرد: در این آزمون که عنوان شده بیش از ۷۲ هزار معلم در آموزش و پرورش جذب خواهند شد، تعداد زیادی داوطلب شرکت کردند و هر داوطلب برای شرکت در آزمون ۳۷۸ هزار تومان پرداخت کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این حساب حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از محل برگزاری این آزمون دریافت شده است، افزود: حداقل انتظار در این شرایط از برگزارکنندگان آزمون این است که نتایج آزمون را در اسرع وقت اعلام کنند تا داوطلبان از بلاتکلیفی خارج شوند، مسئله ای که هنوز بعد از گذشت مدت طولانی نسبت به اعتراض داوطلبان معترض بی پاسخ مانده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر انتظار مجلس این است در آزمون پیش رو مصوبه برنامه هفتم توسعه مبنی بر اختصاص ضریب ۱.۱ برای معلمانی که سابقه تدریس دارند،  لحاظ شود. در این مصوبه قدر زحمات معلمانی که سال‌ها در سختی و بدون مزایا برای دانش آموزان در سراسر کشور زحمت کشیده‌اند، دیده شده است.

وی تصریح کرد: مصوبه اختصاص ضریب ۱.۱ به ازای هر سال تدریس در آموزش و پرورش تا سقف ۵ سال، برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی از پیشنهاداتی بود که کمیسیون آموزش مجلس به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارائه و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنابراین انتظار برگزاری آزمونی در چارچوب عدالت و با اختصاص این ضریب مهم داریم که هم موجب ایجاد انگیزه و هم موجب قدردانی از معلمانی می‌شود که عمر خود را در آموزش و پرورش بدون برخورداری از مزایای نیروهای رسمی سپری کردند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید