۱۲ هزاردانش آموز سیستان و بلوچستان از آموزشهای طرح ملی آموزش حقوق شهروندی بهره مند شدند

آوای فرهنگی – مشاور امور بانوان اداره کل آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان از برگزاری طرح ملی آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان دختر و پسر و والدین آنها با حضور۱۲۰۰۰ نفر در استان خبر داد…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، فرحناز کرد زابلی مشاور امور بانوان اداره کل آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان افزود:آموزش شهروندی مهم است چون دانش آموزان باید یاد بگیرند که به نحوی موثر در بهبود بخشیدن به امور گوناگون جامعه محلی و ملی و جهانی مشارکت کنند.

وی خاطر نشان کرد:تربیت شهروندان فعال و مسئول ،کمک بزرگی به پیشرفت فردی و اجتماعی و حفاظت از طبیعت و محیط زندگی است که این آموزشها بایستی به بهترین نحو توسط مدرسه صورت گیرد و مسئولیت اصلی آن بر دوش نظام آموزش و پرورش است و  باید به گونه ای عملی و در جریان ارتباطهای دانش آموزان با یکدیگر و با سایر افراد و گروه‌ها از آنان شهروندانی فعال و مسئول بسازد.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان ابراز داشت:آموزش شهروندی عبارت از رشد و پرورش دادن ظرفیتهای افراد و گروه ها برای مشارکت و تصمیم گیری و عمل آگاهانه و مسئولانه در زندگی اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد:این آموزشها شامل حقوق انسانی، رشد مستمر و همه جانبه، اخلاق و ارزشها، صلح و مسالمت جویی، برابری اجتماعی و حرمت نهادن به تفاوتهاست.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید