توهین معاون دبیر کل شورای عالی آموزش وپرورش به معلمان آموزش وپرورش استثنائی !؟

آوای فرهنگی – معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: اگر بنا به هر علتی افرادی وارد آموزش و پرورش شده‌اند که شرایط فیزیکی مطلوب را نداشته باشند ما از این افراد در مدارس استثنایی استفاده خواهیم کرد…

امیر اسماعیلی مدیرمسئول پایگاه تحلیلی خبری لکنا ، فعال فرهنگی و رسانه ای

احمد عابدینی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش،در گفتگو با ایسنا پیرامون شرایط معلم شدن ، به طور بی سابقه ای به معلمان حوزه آموزش وپرورش استثنائی  ،اهانت نموده، که موجبات اعتراض وتعجب معلمان این حوزه ،از  گزینش وانتخاب  فردی با این همه فقر اطلاعات آموزشی ،به عنوان معاون دبیر کل شورای عالی آموزش وپرورش ،که  تعیین خطی مشی سیاست های وزارت آموزش وپرورش  برعهده این دستگاه می باشد را برانگیخته است.

عابدینی درقسمتی از این گفتگو ،بعداز پرداختن به  موضوع پذیرش و تربیت دانشجو معلمان،صریحا اشاره نموده است ، قانون عطف به ماسبق نمی‌شود؛ یعنی اگر بنا به هر علتی افرادی وارد آموزش و پرورش شده‌اند که شرایط فیزیکی مطلوب را نداشته باشند ما از این افراد در مدارس استثنایی استفاده خواهیم کرد و توصیه کرده‌ایم آموزش و پرورش این افراد را از چرخه معلمی به سمت و سوی اداری و یا کارهای اجرایی [معلمی استثنائی]سوق دهند و اخراجی در کار نیست.(اینجا)

حال سئوال این است  ،ایشان چقدر با فضاهای موجود مدارس استثنائی وقوانین  استخدامی  دراین گونه مدارس  آشنائی دارند ،قوانین استخدامی آموزش وپرورش استثنائی از مسیر استخدامی های آموزش وپرورش می گذرد ،در کجای قوانین استخدامی آموزش وپرورش نوشته شده است اگر معلمی ژولیده وناتوان به هردلیلی به آموزش وپرورش وارد شد، باید در مدارس استثنائی سازماندهی شود ؟

-شما از کجا به این نتیجه رسیده اید که مدارس استثنائی نیاز به معلمانی ندارند که توانایی حسن انجام کار محوله را داشته باشد، از کجا شما به این نتیجه رسیده اید که سواد ،پرستیژ وجاهت وپوشش ظاهری ،معلمان آموزش وپرورش استثنائی کمتر از همتایان خود در مدارس عادی است ؟

–آیا با این سخن واستدلال ناپخته شما ، این سئوال به ذهن متبادر نمی شود که معلمین کودکان ودانش آموزان استثنائی که حداقل  ۶در صد از دانش آموزان جامعه را تحت پوشش خوددارند در شغلی نازل ودون ،فعالیت می نمایند  ،وایشان ،(معلمان آموزش وپرورش استثنائی) عده ای از کار افتاده  وفاقد کارائی می باشند که به  این مراکز هدایت شده اند تا از قِبلِ خدمات ناچیزشان مبلغی از دولت دریافت کنند وامرار معاش کنند ؟

درحالی این سخن نادرست رابرزبان رانده اید که معلمان آموزش وپرورش استثنائی جزو نجیب ترین ،سخت کوش ترین ودلسوزترین گروه از معلمان می باشند که متاسفانه بخاطر همین نگاههای متحجرانه ،حق وحقوقشان آن طور که باید پرداخت نمی گردد

در قسمت پایانی گفتگو  نیز افاضه فرموده اید معلمان جانبازومعلولی که نمی توانند در مدارس عادی انجام وظیفه نمایند ،به سمت های امور اداری گمارده ،یا به مدارس استثنائی معرفی شوند ،که بابت این اظهارات به تناسب جایگاهتان فقط باید تاسف خورد وتاسف بر مدیرانی که چنین جایگاههایی را برای امثال شما فراهم نموده اند

وکلام آخر این که:

جناب آقای عابدینی ،ضمن توصیه به جنابعالی در خصوص پیگیری وتعیین تکلیف دانشکاه فرهنگیان وسعی در جلوگیری از ورود نیروهای فله ای آموزش ندیده به آموزش وپرورش ،که موجب ایجاد وضعیت کنونی آموزش  وپرورش گردیدهاند ،به زعم نگارنده ، شما  اولین ونیز آخرین شخصی نبوده ونیستید ، که بر اساس شایستگی در منصبتان گمارده نشده اید ، اما در مقام معاون دبیر کل شورای آموزش وپرورش انتظار نمی رفت تا این اندازه از  اوضاع آموزش وپرورش وشرایط استخدامی ساز مان های اقماری آن بی خبر ودارای فقر اطلاعاتی باشید ،چرا که اگر اطلاع داشتید  با چنین اظهاراتی موجبات ناراحتی وبی انگیزگی ۲۳هزار معلم سخت کوش آموزش وپرورش را فراهم نمی نمودید  ، معلمانی که معتقدند خدمت به کودکان استثنائی افتخاریست که ، نصیب هر کسی نمی گرددوخدمت به دانش آموزان این حوزه را هم سنگ خدمت به نبی مکرم ارزیابی می نمودندنباید این گونه مورد بی مهری قرار می گرفتند .

به هر حال انتظار جامعه معلمین آموزش وپرورش استثنائی این است  مسئولان ارشد سازمان پیگیری جدی این موضوع بوده ومتقابلا به جناب آقای عابدینی پیشنهاد می شود ، توضیحی بر این اظهارات  نسنجیده خویش ارائه، یا رسما از معلمان این حوزه عذر خواهی نماید.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاه کاربران (۶ دیدگاه)

  1. معلم مدارس استثنایی :

    اسماعیلی جان احتمالا منظور اق معاون مسوولینی بوده که از ادارات کل و ادارات شهرها پست مدیر و معاون مدارس استثنایی را ارثیه ای در اواخر خدمتشون میگیرند

  2. جناب اقای عابدینی اگر خدای ناکرده شما دارای فرزندی معلول باشید آیا وی را در کسب دانش، پرورش و مهارت صاحب حق نمی دانید؟ و ایا مایلید اینگونه به معلمان استثنایی توهین کنید؟ و ایا قبول دارید معلم فرزندتان خود معلول و دارای ویژی هایی باشد که شما از آن نام برده اید؟ خیلی برای شما متاسفم

  3. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد
    دقت در جذب نیرو منحصر به مدارس خاصی نیست/استفاده از معلولان در سطوح اداری آموزش و پرورش
    نوید ادهم

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق قانون، معلولان دارای سهمیه استخدامی در دستگاه‌ها هستند گفت: معمولا از معلولان به عنوان نیروهای کارشناسی در سطوح اداری، خدماتی و آموزشی که تحرک کمتری می‌طلبد بهره‌مند می‌شویم، اگر هم افرادی مشکلات جسمانی دارند بهتر است در جایی مشغول شوند که کمتر به تدریس آنها آسیب بزند.

    مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط معلم شدن و در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت جذب معلمان دارای معلولیت در مدارس استثنایی اظهار کرد: اظهاراتی مبنی بر اینکه “اگر معلمانی دارای شرایط فیزیکی مناسب نباشند به مدارس استثنایی هدایت می‌شوند” مطرح شده بود که باعث آزردگی خاطر معلمان استثنایی شده است.

    وی افزود: از نظر ما معلمان استثنایی جزو معلمان سخت کوش، صبور و فداکار هستند که در سیستم تعلیم و تربیت خالصانه خدمت می‌کنند؛ کار با دانش‌آموزانی که سلامت جسمی دارند بسیار سخت است، چه برسد به آنکه دانش‌آموزی معلول باشد.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ما با روحیه تعهد و ایثارگری وارد میدان می‌شوند، عنوان کرد: شور و اشتیاق، مسئولیت‌پذیری و نشاط در معلمان استثنایی دیده می‌شود و نگاه به آنها، نگاهی مثبت و ارزش مدار است. آنها علی رغم تمام مشکلات کاری و معیشتی بسیار مسئولانه در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و ما همواره قدردان آنها هستیم.

    نوید ادهم با اشاره به اینکه ما قدر دان زحمات و خدمات بی‌شائبه این معلمان هستیم، افزود: طبق قانون، معلولان دارای سهمیه استخدامی در دستگاه‌ها هستند. ما معمولا از معلولان به عنوان نیروهای کارشناسی در سطوح اداری، خدماتی و آموزشی که تحرک کمتری می‌طلبد بهره مند می‌شویم. اگر افرادی مشکلات جسمانی دارند بهتر است در جایی مشغول شوند که کمتر به تدریس آنها آسیب بزند.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: بنابراین دقت در جذب نیرو منحصر به مدارس خاصی نیست و قانون و ضوابط برای مدارس استثنایی و عادی یکسان است.

    انتهای پیام
    http://www.isna.ir/news/96052917821/%D8%AF%D9%82%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%B0%D8%A8-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88-%D9%85%D9%86%D8%AD%D8%B5%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1

  4. قبل از هرپست و مقامی، همه انسانیم، اقای عابدینی لطفا کتاب های روانشناسی،فلسفه اموزش و پرورش، واز همه بیشتر کتاب های دینی، مطالعه کنید . احساس میکنم علت گقتار شما کمی سواد در این زمینه هاست. بهترین و باسوادترین افراد در استثنایی مشغول کارند، توهین شما فقط متوجه معلمان استثنایی نبود چون بسیاری از مسوولین در پست های مدیریتی جانبازند! و مایه افتخار.

  5. چرا الکی جو میدید عزیزان از نیت خیر یک فرد کاملا لایق وباسواد دارید نهایت سوءاستفاده رو میکنید
    اقای عابدینی در مرحله اول اومدن از یک سری معلم با شرایط خاص دفاع کردن
    این که معلمان مدارس استثنائی معلمان بسیار خوبی هستند شکی نیست و اصلا صحبت آقای عابدینی در این حیطه نبود که شما به این موضوع اشاره کردید
    به نظر من یک معلم با شرایط فیزیکی خاص در این زمان در مدارس کنونی با دانش اموزانی که متاسفانه بی ادبی و بی احترامی و بیتوجهی به معلم برایشان راحتتر از آب خوردن است در مدارس استثنائی مشغول باشند خیلی بهتره…
    برای شما واقعا متاسفم با این برداشت نا بجا و نسنجیدتون

دیدگاهتان را بنویسید