کمبود ۸ هزار معلم در سیستان و بلوچستان

آوای فرهنگی – مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با وجود تخصیص۲ هزار و ۱۶۰ سهمیه ردیف جدید استخدام ، این استان دچار کمبود حدود هشت هزار معلم است …

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ،علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: افزون بر ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در این مدت از طریق خرید خدمت مشغول به کار شده و بقیه نیز از طریق استخدام آزاد و دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش استان شده اند.

وی از تخصیص ۲ هزار و ۱۶۰ سهمیه استخدامی در آموزش و پرورش استان در سال جاری خبر داد و افزود: با پیگیری های انجام شده استاندار و این نهاد امسال ۲ هزار و ۱۶۰ سهمیه استخدام آزاد به آموزش و پرورش استان اختصاص یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه با وجود تخصیص ردیف جدید استخدام این استان دچار کمبود حدود هشت هزار معلم است گفت: دولت تدبیرو امید مصمم است برای جبران کمبود نیروهای آموزش و پرورش استان تخصیص ردیف استخدامی را افزایش دهد تا مشکل استان در این زمینه برطرف شود.

نخعی خاطر نشان کرد: هم اینک ۶۴۰ هزار دانش آموز در ۲۵ هزار کلاس در قالب پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان مشغول تحصیل و ۳۷ هزار فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت استان هستند.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان ۲٫۸ میلیون نفر جمعیت  ۱۱٫۵ درصد وسعت ایران اسلامی را در برگرفته و بزرگترین استان کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاه کاربران (۱ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید