یادداشت ارسالی/ قدمی تا مهر

آوای فرهنگی – در گوشه و کنار این مملکت زر خیز بوده و هستند مردمانی که برای تهیه وسایل مدرسه فرزندانشان در رنج و عذابند و حجب و حیا اجازه طلب استعانت از دیگران را به آنها نمی دهد…

سیروس انصاری نیا کارشناس مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی

یکی از مهمترین نکات در امر تعلیم و تربیت کودک این است که دانش آموز از لحاظ روحی و روانی دارای ذهنیت قابل قبول و وصف پذیری باشد چه از نظر توانایی ذهنی چه از نظر داشتن وسایل و امکانات مدرسه مانند کیف ،کتاب و نوشت افزار…ما چه ذهنیت  و تفکری داریم؟ مثبت یا منفی؟

انسان با ذهنیت مثبت، با داشته هایش زندگی می کند و داشته هایش در خدمتش است و می توند موتور محرکی برای تشویق دیگران باشد.انسان با تفکر منفی با نداشته هایش زندگی می کند. وفقط حسرت میخورد و با حسرت زندگی می کند و سد راه طرقی و تعالی می شود.

واقعیت این است که ما کمتر با داشته هایمان زندگی می کنیم و بیشتر با نداشته هایمان سر می کنیم؟ بیاییم با داشته هایمان مسرت بخش زندگی فرزندان عزیز کشورمان باشیم.

درآستانه ی بازگشایی مدارس  شور و شوق وصف ناپذیر دانش آموزان دلبندمان قدمی می خواهد تا قلبی را مملو از امید نماید .قدمی که می توان آنرا به اقصی نقاط کشور هدایت نمود و گسیل داشت . در گوشه و کنار این مملکت زر خیز بوده و هستند مردمانی که برای تهیه وسایل مدرسه فرزندانشان در رنج و عذابند و حجب و حیا اجازه طلب استعانت از دیگران را به آنها نمی دهد .این فعل نه از روی غرور است بلکه از حفظ حیا و آبروی داری است ما بعنوان کسانی که با این رنجها و مشقت ها سالیان سال است آشنا و دست در گریبانیم معنی شرم و حیا را بخوبی درک می نمائیم . بیایید همه با هم در حد وسع و توان مالی تهیه نوشت افزار بچه های محروم کشورمان را مهیا سازیم و بارقه ی امید را در چشمان معصوم و دوست داشتنی آنها بیندازیم .اگر قدمی تا مهر برداریم خداوند چندین قدم به قلب مهربان و رئوف شما عزیزان برخواهد داشت و این از بهترین افعال نیک و به یاد ماندنی خواهد بود.ان شاءالله

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید