رشد شاخص های آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نسبت به میانگین کشوری قابل تقدیر است

آوای فرهنگی– مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با همت و فداکاری همکارانمان توانسته ایم به رشد چهارو نیم برابری شاخص سواد ، سه برابری پوشش دوره های تحصیلی ، پنج برابری پوشش پیش دبستانی و رشد دیگر شاخص های آموزش و پرورش نسبت به میانگین کشوری برسیم ، که جای بسی تقدیر و تشکر دارد…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان که با حضور مدیران کل تعاون وپشتیبانی ودفتر بودجه وزارت آموزش وپرورش در شهرستان چابهار برگزارشد ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با مردم زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان در بین همه استان ها ی کشور به لحاظ تنگناها ، مشکلات و مسائل پیچیده ای که دارد یک استان خاص در کشور می باشد .

وی در ادامه خاطر نشان کرد باید با یک برنامه ریزی همه جانبه و منسجم برای غلبه بر چالش های جدی که پیش روی ماست فائق آییم .

نخعی در ادامه در خصوص پراکندگی روستاها اظهار داشت: ما در این استان ۹۲۰۰روستا داریم که۶۲۰۰روستا  زیر بیست خانوار جمعیت دارد که متوسط پراکندگی هر روستا سی کیلومتر می باشد.

وی در ادامه با توجه به رشد جمعیت و کمبود نیروی انسانی در این استان اظهار داشت: باید با یک رویکرد تحولی و با یک برنامه ریزی عملیاتی پیش برویم تا بتوانیم شاخص های آموزشی این استان را به شاخص های کشوری نزدیک کنیم .

در ادامه نخعی افزود:  با همت و فداکاری معاونین پشتیبانی و همکاران مرتبط توانسته ایم به رشد چهارو نیم برابری شاخص سواد ، سه برابری پوشش دوره های تحصیلی ، پنج برابری پوشش پیش دبستانی و رشد دیگر شاخص ها ی آموزش و پرورش نسبت به میانگین کشوری برسیم ، که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار داشت: قبولی دانش آموزان ما در  خردادماه ۹۵ـ۹۶ پنجاه و نه در صد بوده که در امسال به ۷۶ در صد رسیده که رشد قابل ملاحظه ای داشته که باید همچنان ارتقاء یابد.

وی در پایان تصریح کرد:ما باید در کنار رشد کمی به رشد کیفی آموزش نیز به طور ویژه بپردازیم.

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید