گفت و گوی صریح با مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

آوای فرهنگی – اخیرا برخی نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی سوالاتی را از وزیرآموزش و پرورش در ارتباط با حوزه های انتخابیه و یا استانی مطرح نمودند که خبرنگارآوای فرهنگی در گفت و گویی صریح و شفاف با علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان به آن پرداخته است…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، اخیرا برخی نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی سوالاتی را از وزیرآموزش و پرورش در ارتباط با حوزه های انتخابیه و یا استانی مطرح نمودند که  خبرنگارآوای فرهنگی در گفت و گویی صریح و شفاف با علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان به آن پرداخته است.

با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از اینکه قبول زحمت کردید و در این گفت و گو شرکت کردید. جناب آقای نخعی اخیرا برخی نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی سوالاتی را از سیدمحمد بطحایی وزیرآموزش و پرورش مطرح می کنند، به نظر شما طرح این سوالات اعمال فشار به وزیر جهت رسیدن به خواسته هایشان است؟

خوب وظیفه ورسالت نماینده مجلس هست که طرح سوال کند و خواسته هایش که نوعا خواسته های مردم هست را باید مطرح کند . من این را اعمال فشار به وزیر نمی دانم . طرح مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه به نفع آموزش و پرورش است که کاملا حق است و فلسفه وجود نماینده هم همین می باشد.

ولی آنچه در افکار عمومی مطرح است آن ها بیشتر به عملکرد آموزش و پرورش استان نقد دارند و خواسته هایشان هم در همین جهارچوب ارزیابی می شود؟

خوب همین هم حق نماینده است. آموزش و پرورش استان هم خالی از اشکال نیست و نمایندگان مجلس ناظرهستندو در چهارچوب وظایف نظارتی تذکر می دهند و سوال می کنند. آنچه که مرتبط به آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان است ، ما موظفیم که اشکالات را تا جایی که ممکن هست برطرف کنیم و از این بابت که اشکالات ما را تذکر می دهند باید تشکر کنیم و به سوالات باید جواب بدیم . نقص ها را هم باید قبول کنیم و رفع کنیم.

جناب آقای نخعی ، فکرمیکنم شما خیلی خوش بینانه دارید به موضوع نگاه می کنید . نقد آن ها فراتر از این چیزهاست که شما فرمودید. برخی نمایندگان بارها کلیت آموزش و پرورش استان را ناکارآمد و حتی ناکارآمدترین دستگاه استان ارزیابی کردند! به نظرشما موضوع آن ها شخص خودشما و عملکرد کلی تان در آموزش و پرورش استان است ؟ شما اینطور فکر نمی کنید؟

نه اینطور فکرنمی کنم . البته برخی از این عزیزان انتقادهایی را به همین نحوی که شما فرمودید وارد کردند و ما هم پاسخ دادیم و بتدریج معلوم شد که ارزیابی آن ها درست نبوده و تحت تاثیر القاهات بوده اند و البته نیت عزیزان خیر بوده ولی همینطور که گفتم عملکرد ما هم خالی از اشکال نیست و نمایندگان محترم هر وقت هر اشکالی ببینند که به نظر آن ها قابلیت طرح در سطح ملی و وزارتخانه داشته باشد ، خوب طبعتا عکسل العمل نشان می دهند و این کاملا طبیعی است.

 آقای نخعی ، اجازه بدهید واضح تر بگویم که گفته می شود برخی نمایندگان علاوه بربحث هایی که شما گفتید خواسته های از شما در بحث انتصابات در جاهای خاص دارند و شما به خواسته های آن ها توجه نمی کنید.

این حرف دقیق نیست البته نمایندگان محترم خواسته هایی دارند و گاهی پیشنهاداتی هم مطرح می کنند. ما هم پیشنهادات را بررسی می کنیم ولی این را من دخالت ارزیابی نمی کنم چون آموزش و پرورش اساسا هیچ پیشنهادی را از هیچ مقامی بدون اینکه بررسی کند و کارشناسی کند و مصلحت آموزش و پرورش را در آن تشخیص ندهد ، عملی نمی کند.

جناب مدیرکل ، به نکته بسیار مهمی اشاره کردید اتفاقا به همین دلیل گفته می شود که شما پیشنهادات را کامل عملی نمی کنیدو مورد نقد و سوال قرارمی گیرید.

نه . به طور کامل عمل نمی کنیم . چرا که ما هیج پیشنهادی که درچهارچوب های امور آموزش و پرورش و با رویکرد این دولت تناسب نداشته باشد را عملی نمی کنیم .ولی من فکر می کنم که رابطه ای وجود داشته باشد با این عملی نشدن پیشنهادها و طرح سوال از وزیر.اگر این استدلال را بپذیریم باید هر روز سوال از وزیر می داشتیم چون پیشنهادات عملی نشده زیاد داریم ولی چرا سوال این همه اندک هست.

آقای نخعی ، بازهم می خواهم تاکید کنم که شما خیلی خوش بین هستید . درمتن سوال  آقای یارمحمدی نماینده محترم مردم زاهدان درمجلس شورای اسلامی همین موضوع تصریح شده که شما از نیروهای بومی بویژه اهل سنت استفاده نمیکنید. پاسخ شما در این مورد بطور شفاف چیه؟

خوب این سوال به پیشنهاد خاصی اشاره نمی کند . او به شکل کلی سوال کرده که چرا از نیروهای اهل سنت استفاده نمی شود؟

خوب چرا استفاده نمی کنید؟

ما به این سوال مفصل پاسخ دادیم و با اطلاعاتی که ارائه کردیم فکر می کنم نماینده محترم هم تاحدودی قانع شدند که آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به هیچ وجه خط کشی مذهبی را قبول ندارد . اصلا نظام ما و دولت ما به هیچ وجه این خط کشی ها را در انتصابات قبول ندارند. مهم شایسته سالاری است . الحمدالله امروز عزیزان اهل سنت ما در همه سطوح آموزش و پرورش همراه و همدل دارند زحمت می کشند و اصولا طرح این مسائل دیگر موضوعیت خودش را در آموزش و پرورش از دست داده  بنظر من طرح اینگونه مسائل خودش آسیب زاست و روند تحولات مثبت را دچار آسیب می کند که امیدوارم همه دلسوزان این را درک کنند.

جناب آقای نخعی متشکرم از وقتی که در اختیار پایگاه خبری آوای فرهنگی گذاشتید.

سپاسگذارم از سوالات صریح شما.

انتهای پیام /

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاه کاربران (۱ دیدگاه)

  1. واقعا اگر آقای نخعی در مقابل برخی از نمایندگان ایستادگی کنند شایسته سالاری را ملاک قرار دهند افتخار میکنیم به چنین مدیری

دیدگاهتان را بنویسید