نامه جمعی از فرهنگیان سیستان و بلوچستان به نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی+مستندات

آوای فرهنگی – جمعی از فرهنگیان سیستان و بلوچستان با انتشار نامه ای خطاب به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از تصویب بندهایی از تبصره های لایحه قانون خدمات کشوری شدند…

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، جمعی از فرهنگیان سیستان و بلوچستان با انتشار نامه ای خطاب به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از تصویب بندهایی از تبصره های لایحه قانون خدمات کشوری شدند.

در نامه فرهنگیان سیستان و بلوچستان آمده است:

نمایندگان محترم مردم شریف سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی

با سلام

احتراما به استحضار می‌رساند پس از انتشار لایحه دائمی نمودن قانون خدمات کشوری، نگرانی‌هایی در فرهنگیان متعهد به خدمت به وجود آمده که ذیلا به استحضار می رسانیم.

اغلب شاغلین فعلی آموزش و پرورش از طریق قانون متعهدین به خدمت مصوب ۱۳۶۹ به استخدام این وزارت خانه در آمده‌اند. ماده ۷ این قانون اشعار می‌دارد《پس از استخدام رسمی حداکثر مدت ۲ سال از مدت تحصیل دانشجویان دوره کاردانی و حداکثر ۴ سال از مدت تحصیل دانشجویان دوره کارشناسی و دانش آموزان دانشسراهای تربیت معلم جزو سابقه خدمت رسمی آنان منظور و از نظر ترفیع (گروه،پایه، بازنشستگی)  قابل محاسبه خواهد بود.》

از طرف دیگر دولت محترم در تبصره ۲ ماده ۱۰۵ لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون خدمات کشوری آورده: 《دوران تحصیل که به صورت تعهد خدمت قبل از استخدام یا حین خدمت در اوقات اداری در مقاطع رسمی آموزشی یا معادل آن توسط کارمندان طی شده یا می‌شود، جزو سابقه خدمت برای بازنشستگی منظور نمی‌گردد. حکم مندرج در قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش _مصوب ۱۳۶۹_ از این جهت فاقد اعتبار است》.

بنابراین به نظر می‌رسد ماده ۷ قانون متعهدین خدمت در صورت تصویب این لایحه در مجلس محترم ابطال  خواهد شد و این بدان معناست که ما می‌بایست بین ۲ تا ۴ سال بیش از آنچه میان ما و وزرات آموزش و پرورش از ابتدا مورد خوافق و تعهد قرار گرفته بود، خدمت کنیم.

لازم به ذکر است اغلب همکاران فرهنگی با توجه به مزایای مندرج در قانون متعهدین خدمت من‌جمله “محاسبه ایام تحصیل پیش از استخدام قطعی در سنوات بازنشستگی” حاضر به قبول تعهد دوبرابری ایام تحصیل در قبال آموزش و‌ پرورش و خدمت در مناطق محروم شده‌اند.

ما بدین‌ وسیله مراتب نگرانی عمیق خود را از تصویب تبصره ۲ ماده ۵۱  لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون خدمات کشوری در مجلس شورای اسلامی اعلام می‌داریم.

لذا خواهشمندیم در صورت صلاحدید این موضوع را در کمیسیون‌های تخصصی و همچنین صحن مجلس محترم طرح فرموده و در صورت امکان از تصویب آنچه موجب نارضایتی فرهنگیان می‌گردد جلوگیری به عمل آورید.

پیشاپیش از بذل توجهتان سپاسگزاریم. جمعی از فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان

 

 

انتهای پیام/

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری آوای فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید